måndag 2 juni 2014

En blandad måndag i juni..

Godkväll gott folk!

Värmen slog till idag igen och på jobbet höll jag på att svettas ihjäl kändes det som. Inomhus går inte att vara så när jag håller lektion så gör jag det utomhus! Det blir så mycket mer kreativt och levande att låta alla kids vara ute och exempelvis ha bild eller matte. Allt man kan göra inne går att göra ute, oavsett väder! Dock så jobbar jag ju bara halvtid nu fram till skolavslutningen så nu får jag liksom bara hanka på som en extra istället för att planera och driva lektioner, helt okej enligt min mening!

Pappa F var hemma med en febrig Milo idag. Han hade feber igår, inatt och imorse men när jag kom hem var han pigg som en pelikan. Vi bestämde oss därför för att åka ner till hamnen en sväng och kika på segelbåtar. Väl hemma igen så tog vi det lugnt och såg lite på film i utesofforna tills lillen somnade till en stund. När han vaknade var han lite hängig igen så helt hundra är han nog inte ännu.

Igår frågade jag honom om han ville ha mat men han sa tvärt nej. 

-Riskaka? Nej! Banan? Rån med smör? Nej! Macka? Gröt? Flingor? Mariekex? Äpple? Oboy? Hallonsaft? Men allt vara bara nej! Okej sa jag, men vill du inte ha någonting då?
- Men mamma... du har ju inte frågat mig om jag vill ha glass än? ;)
Smart kille där! En Piggelin fick det iallafall bli!


Ikväll skall vi måla den sista väggen där inne sedan är hela vardagrummet färdigt efter storrenoveringen. En tavellist med lite olika ljusstakar och svartvita tavlor skall också upp ovanför soffan och för att inte bara ha det grått, vitt och svart så har vi valt att slänga in en turkos färg. Inte på väggen då utan på soffkuddar, matta vid fåtöljerna och lite ljusstakar. Snyggt! Kan slänga upp någon bild imorgon :)

Farmor fyllde år idag så vi har nyss varit och grattat henne med en liten present och fikat i uterummet. Jag fick en superfin klänning i vit spetts som hon inte längre skulle ha och så tittade vi på pappa F:s gamla trävagga. Jag vill gärna ha en vagga här nere och en spjälsäng där uppe. Vaggan som stod i farmor och farfars garage skall vi hämta hem i veckan och slipa. Sedan skall den målas vit med ljusblåa knoppar och en krona.. eller en liten text! Den kommer bli så vacker!

Trevlig måndagskväll!

/ K 


Inga kommentarer: