onsdag 5 oktober 2011

Att ta vara på morgonstunden...

Morgonen är en tid att ta vara på. Att få vakna upp bredvid en snackandes underbar liten kille är lycka. Att öppna ögonen och se att ens lille pojke ligger där alldeles klarvaken och tittar på en med sina stora glänsande ögon är lycka. Att sedan plocka upp honom och gå ut och sätta sig i soffan och bara gosa- det är lycka.

Milo vaknar alltid mellan 7 och 8 och sedan är han igång till ca halv 10 då han somnar sött i sin sitter. Dessa morgonstunder är otroligt mysiga och jag skulle aldrig byta bort de mot något. Jag tycker lite synd om F som måste upp ur den varma goa sängen medan jag och Milo ligger kvar och myser. Jag vill aldrig att denna tid som vi befinner oss i just nu skall ta slut. Jag njuter varje dag av att få se Milo utvecklas. Men tiden går så det gäller att ta vara på varje dag, och det gör vi!

Denna morgon var lite extra mysig. Milo har gosat in sig i fårpläden och småsnackat med diverse prylar i vardagsrummet. Innan Milo föddes så rotade vi igenom mina gamla barnkläder, de som jag hade när jag var liten. Givetvis var det bara flickkläder men vi fann en röd-vit-randig stickad tröja som skulle kunna passa en pojke. Hittils har den varit för stor och för varm men nu är den lagom i både tjocklek och passform. Milo blev supersöt i den och verkade tycka att morgonmyset aldrig skulle ta slut!






Morgonsunden är över och idag ska hela familjen gå iväg för att skriva på pappapapper. Fram till att man skrivit under dessa papper så är det bara mamman som räknas som vårdnadshavare för sitt barn men idag skall F bli pappa svart på vitt!
Ha en mysig onsdag!


/ K & M

4 kommentarer:

ENDENISE - Mamma till 2 i December sa...

sv: Lycka till och glöm inte att kika in lite senare :)

Kristin Moser sa...

Tack! Det skall jag inte glömma ;)

E - 16 år och mamma sa...

Åhh, vad söt han är !

Kristin Moser sa...

Tack :)