torsdag 24 november 2011

Matningsfilmklipp & märklig julpromenad!

Här kommer morgonens film på när Milo fick sin första tesked någonsin med mat! Sötnos!



På vägen till BVC så tog jag och Milo en liten omväg för att spana in alla julsakerna som ställts ut i butikerna på Regementsgatan! På avstånd såg vi en tjusig julgran som vi gick bort och tittade på. Milo är faschinerad av lampor så denna gran var ett mycket intressant fenomen. Den blinkade och lyste som aldrig förr och lillkillen satt häpen och tittade på den från sin vagn. Vi vandrade vidare till en annan affär som skyltade med fina garnbockar. Så söta och så välgjorda att man skulle vilja ha en utanför dörren. Dock blir det inget med den saken eftersom det bor en viss Hansson i huset.. Jag drog fram kameran och skulle ta en bild på bocken och då skuttar en liten man plötsligt fram från ingenstans och vill ha 50 kronor betalt per bild. What? menar han allvar? ja, för att fotografera hans små bockar ville han ha en slant och innan jag visste ordet av var han framme och skulle pilla på Milos pälsmössa. Det var mig en riktig liten eskimå, sa han och skuttade glatt vidare till en annan affär och började snacka med en annan gubbe. Jo, då, så atte.. det finns skumma människor, det vet vi men att små nissar dyker upp från ingenstans, vill ha en liten slant och sedan pyser vidare har jag inte varit med om förut. Det blev iallafall en bild på den där granbocken och min 50- lapp behöll jag. Snart kanske man skall gräva ner en tjuga bredvid varje träd man fotograferar också ;)?







Jag har alltid velat ha en stor julstjärna i mitt hem och Ikväll skall vi hela familjen iväg och fixa julsaker. En gigantisk stjärna skall upp i vardagsrumsfönstret nu när vi har så stora rutor och adventsljusstaken skall också inhandas.

Trevlig kväll alla!
:)

/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ett bra knep du kan ta till är att vända skeden lite mer mot kinden till, så kan ha inte spotta ut det igen, så gör man ofta också med medicin. In mot kinden och långt bak så slinker det bättre ner och tungan får inte fatt i det och spottar ut det. Kram Eva S

Kristin Moser sa...

Tack för tipset Eva! Skall tänka på det imorgon när han får sin andra sked ;)! Kram