torsdag 10 november 2011

När Milo tar ett järngrepp om mammas hår...

Godmorgon på er! Klockan är gryning men inte skall man väl ligga och dra sig en sådan underbar fredagsmorgon?! Milo ville iallafall upp tidigt så det var bara till att lyda chefen. Denna lilla grabb har hittat något som han verkligen inte vill släppa - hår! Roligast av allt är det ju att norpa tag i mammas hår men även pappa och andra nära och kära har fått sig en dragning av lille Milo. Igår när vi satt och tittade på Robinsonfinalen i lugn och ro så fick lillen plötsligt ett ryck och började dra. Det är ett rikigt järngrepp han tar om håret och det är näst intill omöjligt att få loss hans små fingrar. En rejäl hårtuss gick jag misste om och jag undrar hur stark en så liten bebis egentligen kan vara? Pappa F fick också känna på hur det kändes när världens sötaste små fingrar tar ett rejält grepp i ens hår.






Denna dag är lite speciell. Det är nämligen F:s första riktiga pappalediga dag. Eftersom jag har viktiga grejer i skolan idag så måste han vara hemma med Milo. Men eftersom jag fortfarande sitter på maten så blir det till att flänga fram och tillbaka mellan skola och hemmet. Vi har testat att ge Milo flaskan men liksom nappen verkar inte detta heller vara någon hit! Såhär kommer min dag se ut: 08.00- 10.00 kursintro med indelning i nya grupper. 10.00-12.00 har vi paus och då tar kör jag snabbt hem för att mata och luncha. 12.30-15.00 arbete i de nya grupperna och avslutningsvis är det ett möte fram till 16.00. Dock är det sista mötet inte supervikitgt så det kan hända att jag sakta men säkert slinker ur salen och tar mig hemåt. Nu hoppas vi bara på att lilleman inte är kikig och hungrig hela dagen för då kan det bli lite kris. I värsta fall får F komma bort till skolan med honom. Det skall nog inte vara några som helst problem. F är världens bästa pappa och det är så fint att se hur väl han tar hand om sin son. Underbara F, du kan verkligen allt!


/ K & M

Inga kommentarer: