måndag 26 maj 2014

Bland pooler och persiljeland...

Hej på er där ute! Bygget närmar sig sitt slut och nu är det endast plankor och lampor kvar att fixa. Idag har jag varit på gravidvattengympa inne i stan. Innan detta startade var jag en runda med min kära mamma och handlade baddräkt. Ja, badräkt! Herregud säger jag bara. Jag har inte använt baddräkt sedan jag var typ 5 år och hade en rosa med valar på. Nu blev plötsligt hela jag en liten svart val, haha! Men den var rätt snygg iallafall. Väl inne på vattengympan så vet jag egentligen inte vad jag hade föreställt mig. Jag mötte upp två vänner och bytte om. Vi var 8 tjejer som skulle börja med detta idag och jag hade liksom föreställt mig som ett större badhus. Skenet bedrog dock då det bakom dörrarna var en liten liten ensam bassäng som uppenbarade sig framför oss. Sedan dök instruktören upp, en kvinna som var barnmorska och denna vattenkurs var även en andnings/avslappningskurs inför vad som komma skall. Liksom i ett smärre Friskis&Svettispass studsade vi runt i ca 40 minuter och jag kan lova att Träningsvärk kommer vara morgondagens förnamn ;). Avslappningen var superskön och även om baddräkten satt som ett välgrillat korvskinn så kan jag nog tänka mig att även använda denna offentligt i sommar!

Väl hemma blev det pizza och fix. Milo ville bada i poolen direkt när vi ätit upp.. med sina vanliga shorts han hade på sig! Efter att ha lyckats övertyga honom om att ha badshortsen på istället och tagit på smurfarmpuffar så skulle han inte bada.. verkligen inte! Men jodåsåatte..

Kikade även till lilla grönsakslandet idag. Oj vad det växer där i. Persilja, morötter och jordgubbar är på G och till helgen skall vi så smultron, gräslök och sätta ut tomatplantorna. Jag hade gärna velat sätta vinbärsbuskar också men frågan är hur lång tid det tar innan sådana växer upp? Jag orkar liksom inte vänta i mer än ett par veckor. Milisen skall berätta för alla som kommer förbi om hans lilla land. Och så skall han vattna det varje dag! Själv! Duktig kille! Kanske blir grabben nästa Carl von linné? ;)


Dags att säga godkväll och på återseende. 

/ K

Inga kommentarer: