lördag 31 maj 2014

Gårdagens Cowboypartaj och iväg till Köpenhamn

Godmorgon där ute! Uppe med tuppen och förbereder för en heldag på ZOO i Köpenhamn. Igår var det Cowboyfest hos grannarna och det var hur trevligt som helst. De hade verkligen gått inför det och pimpat trädgården med allt från lassokastning till eldstad. Efter lite tilltugg och minglande i solen så var det dags att grilla burgare åt alla. Sedan blev vi uppdelade i lag och tävlingarna kunde börja. Spika in en spik på kortast slag, kasta hästskor, slänga lasso kring pinne och slutligen burkprickning med luftgevär. Själv älskar jag temafester och tycker det är superkul när folk verkligen bemödar sig och går in för det. 

Kvällen fortsatte med countrymusik och vid 22- snåret drogs en rejäl linedance ingång genom hela trädgården. Då en annan knappt når ner att böja sig och knyta skorna så fick jag agera filmare istället i denna lek :)

Vi hittade outfit hemma hos svärföräldrarna som hade sparat en hel del från förr. Västen som F har på sig var tydligen populär till vardags på 70- talet och hattarna var lite souvenirer från någon charterresa för 15 år sedan.


Vi tackar de fina värdarna för ett trevligt gille och nu skall jag pinna bort till farmor och farfar på andra sidan området och hämta hem Milobus. Oj vad man saknar plutten efter att han varit borta en natt. De skulle sätta upp ett minitält i trädgården igår eftermiddag och mata fiskarna.. och så skulle dem köra leksakstraktor, gunga och smaka lite grönsaker från farfars växthus.. grilla och busa med hunden Jojje. Så någon nöd på honom har det nog inte gått!

Den senaste djurparken vi besökte var Ystad Djurpark och det var superspännande tyckte grabben. Jag har dock för mig att det finns mer exotiska djur i Köpenhamn såsom giraffer, större apor och lejon? Eller så har jag fel. Vagnen skall iallafall med ifall det inte orkar varndras. Själv har jag tappat rösten helt och är förkyld men tanken är väl inte att jag skall prata med djuren så det skall nog gå bra ändå ;)

Vi ses senare!

/ K



Inga kommentarer: