onsdag 28 maj 2014

Old pics och en dag i barndomshemmet!

Godkväll på er!
Om det är någon som vet hur man får igång kommentarerna på denna bloggportal så får ni gärna hojta till. Det går tydligen inte att kommentera här och vad som är felet vet i katten!

Denna dag har spenderats hemma hos världens bästa mormor och morfar. Jag och Milobus åkte dit redan vid 13-tiden efter jobb och dagis. När jag lämnade Milo i morse på dagis så frågade jag om han inte skulle berätta hur duktig han varit igårkväll när vi tagit ut något ur foten... Visst skulle han berätta det! - Vet ni, jag har plockat bort en sak från denna foten.. en PLANKBIT! Kanske något överdrivet i storlek men egentligen helt korrekt.. det var ju en liten spåga ;)

Iallafall.. hemma hos mormor och morfar finns det allt möjligt att roa sig med och denna onsdag besöktes ankorna vid dammen med bröd. De hade fått ungar och Milo fick lära sig att dessa kallas Ällingar.. ja mamma med för den delen.. så mycket naturlärare var det i mig, haha. Fotbollslir i trädgården, vattning av både trädgårdsland, en styck mormor och en mamma.. jordgubbar med grädde, kojbygge, solning och massa bus har vi också hunnit med. En stund innan middagen satte jag mig vid datorn och tittade igenom lite gamla mappar. Jag fann då en hel del gamla bilder från när jag och F var yngre. Vilka minnen som kommer tillbaka.. alla resor vi gjort... Magaluf, Ayia Napa, Cannes, Nice, Ibiza, Kroatien, Österrike, Grekland.. ja och många fler.. Tiden går så fort och idag är det åter den 28:onde.. vårt "blevtillsammansdatum". Vi brukar alltid denna dag göra något mysigt och kärleksfullt. Inget speciellt men ändå, tänka lite extra på kärleken. 



Till middag gjorde mormor och morfar falukorv med mos. Fint! Själv konstruerade jag om rätten till en liten igelkott och Milo tyckte att taggarna skulle ätas upp så han högg in. Nu är det långledigt till måndag och vi hoppas på trevliga dagar. Lunchgrillning här imorgon, Cowboyfest med grannarna på fredag och kanske Köpenhamn till helgen. Nu kom min kära hem från två dagars jobbresa i Göteborg så ikväll blir det mys och lite gott. Hoppas ni alla får en fin ledighet och att solen tittar fram överallt i landet! 


/ K

Inga kommentarer: