torsdag 22 maj 2014

Välkommen hit igen!

Hej och hjärtligt välkomna hit både gamla och nya läsare!

Som jag har saknat att skriva och pilla med foton. Ni som har hängt med tidigare vet ju att jag startade denna blogg när Milo föddes för att samla hans första år som en liten minnesbok. Denna minnesbok kom jag att tänka på häromdagen och så googlade jag på minmilo.blogspot.com. Pang, där var den, precis lika fin som för två år sedan när jag slutade skriva.. för det var faktiskt två hela år sedan jag bestämde mig för att lägga ner projekt. Men så kände jag att jag ville ta upp bloggandet igen och nu är jag här :).

Så två år, vad har då hänt under denna tid?
Jo Milo startade förskolan, jag började jobba som förskolelärare och vi började leta hus. Vi fann ett 70- tals hus som vi genast såg potential i och slog till direkt. Verkligen direkt! Vi rev ut hela nedanvåningen och handyman och hans vänner började gå loss på rubbet. Sen bytte jag jobb och Milo bytte förskola. Vi bokade en drömresa till Florida som vi länge velat göra och där, på Miami beach, i månskenet drog mannen i mitt liv fram ringen. Som i en saga och svaret var JA! Vi åkte hem och hade en prima sommar tillsammans. Hösten kom och jag bytte jobb igen.. jag vet.. jag byter jobb som andra byter kalsipper.. men thats me! Jag fick iallafall mitt första lärarjobb och undervisar nu i matte/NO i en årskurs 3. 

Så blev vi gravida och i mars fick vi veta att det är en liten lillebror som ligger i magen och växer. Underbart. Längtan är enorm och Milo pussar dagligen på magen och säger till han att han skall heta Totte.. vi får väl se hur det blir med det där namnet.. haha!

Här är vi alltså nu.. och med 13 arbetsdagar kvar innan sommarlovet så skall man verkligen inte klaga. 
Eftersom systemkameran är på laddning så får jag bjuda på lite mobilpics från den senaste tiden. På återseende! / K


Inga kommentarer: