söndag 14 september 2014

5 veckor och dagens projekt

Godmorgon!

Igår körde vi en heldag på stan med lunch, fika, mys och så träffade vi lite nära och kära. Jättemysigt. På kvällen stack vi till min syster och hennes familj i Staffanstorp för att äta middag, busa och umgås. Barnen som är lika gamla lekte jättefint hela kvällen och när klockan var 23 så märkte vi att tröttheten tagit över. Så vi körde hemåt igen i regnvädret. Det öste ner! Idag när vi vaknade så tittade jag på klockan.. 9.00.. tack för den sovmorgonen mina pojkar! F hade varit uppe ett bra tag med båda barnen men lät mig få sova! Efter frukost blev det ett bad för lillkillen och Milo hjälpte glatt till med allt. Han hämtade handduk, hällde i badolja och gullade med lillebror. Lowe älskar att bada, han blir lugn och spärrar upp ögonen. Man ser hur han riktigt njuter i värmen. 

På bilderna som jag tog idag ligger en kontrast, det lägger jag alltid på när jag redigerar. Men ögonen är egentligen inte riktigt så mörka som de ser ut.. faktum är att de nästan är helt blåa. Så jag tror faktiskt att han kommer få sin pappas ögonfärg istället för min. Lustigt det där, att två barn kan få olika ögonfärg.

Lowe blev 5 veckor i fredags och jag säger precis som jag sagt tidigare- vart tar tiden vägen? samtidigt som man längtar efter de första orden, de första små stegen och allt jollrande så vill man bara stanna upp och njuta av denna tid. Denna tid när han är så liten och myser i ens famn hela dagarna.. var period har sin charm. Lowe har börjat "småprata" lite nu, han gurglar, småler och tittar noga på allas ansikten. Han kan även ligga en lite längre stund för sig själv nu och bara titta sig omkring. 

Dagens projekt blir att tapetsera ovanvåningen. Vi slet ju ner all tapet där uppe häromdagen och nu skall den nya släta upp. Sedan är det vitmålning och lägga golv. Vi kör samma golv som här nere, lutad ask- laminat! Vi gillar ljusa golv. Milo har precis lämnats hos farmor och farfar. Han har tjatat hela förmiddagen på att få vara där idag så självklart fick han det. Regnkläderna packades ner och vi hade springtävling dit, Milo vann! 





Helgerna går alldeles för fort.. redan söndag idag! När Milo var liten så var F hemma, pappaledig, varje fredag. Det var verkligen skönt, vi förlängde liksom hela helgen. Tanken är att jag skall vara hemma till augusti nästa år.. beroende på när jag får jobb. Som lärare startar ju terminen i augusti så innan dess lär jag väl inte få ett sådant jobb. Skall jag jobba som förskollärare så kan jag ju börja mitt i terminen men jag vet inte om jag vill jobba som det. Blir kanske lite kaka på kaka att ta hand om barn närman tar hand om två egna hela dagarna. Vi får väl se. Hoppas ni har en bra söndag! :)

/ K

Inga kommentarer: