måndag 8 september 2014

Sensommardagar och nytta!

Igår var den en så riktigt skön sensommardag här nere. Solen strålade, kidsen var nöjda och jag njöt av att få vara ledig med gossarna. Milo är ju hemma på måndagar.. det är hans dag, då han får bestämma precis vad vi skall hitta på. Han ville cykla till campingen och handla glass så det gjorde vi. En liten isglass sedan lekte vi på lekplatsen. Vi gungade även ute i trädgården och till lunch skulle det lagas pannkakor. Milo knäckte äggen och var noga med att inget skal fick landa i baljan. Själv gjorde jag mig en liten sallad till lunch. Nyplockade röda tomater från farmor och farfars trädgård, isbergssallad, rödlök, gurka, majs, grillad kyckling och tärnad fetaost med medelhavssmak. Väldigt gott faktiskt och ganska mättande! Får försöka att bli lite nyttigare i vardagarna nu fram över. Men om helgerna kommer jag unna mig något gott! 

När kvällen kom så hade F tappat upp en varmt bad till mig. Äntligen kan man bada igen, som jag saknat det! Tända ljus och en liten stund för mig själv.. härligt!




Lowe vill vara med mer nu än tidigare. Han kan sitta en längre stund i famnen och titta sig runt omkring. han har även börjat göra ljud ifrån sig.. gurglande precis som att han försöker kommunicera med oss. Han tittar och lyssnar efter våra röster och smilar med både ögon och mun, älskade unge!

Nu är Milo precis lämnad på förskolan och jag skall ut på PW med en annan mamma och hennes barn. Sedan skall jag försöka hinna bort på öppen mottagning på BVC:n nere i byn för att mäta och väga lillkillen. Mellan 13 och 15 kan man gå dit utan att boka tid på tisdagar. Hoppas ni får en bra dag!

/ K

Inga kommentarer: