söndag 14 september 2014

Helgmix och en röst hörd!

Vi har haft en riktigt mysig helg. Från fredagsmys till renovering och därimellan lite middag med nära och kära, utelek, stadsbesök och inte minst röstning. Ja, idag var det ju som bekant dags för VALET! Jag är så oerhört oinsatt i politik tyvärr men har nu bestämt mig för att jag nog skall sätta mig lite mer in i detta ( så dags nu va). Det är ju trots allt hela sveriges styre som står på spel beroende på hur vi medborgare röstar. Efter att ha suttit och spanat in valkvällarna nu i veckan med de olika partierna så har jag iallafall blivit något klokare. Ikväll begav vi oss hela familjen till biblioteket, alltså vår vallokal för att rösta. Vi gjorde vår plikt och Lowe tyckte då det var hög tid för att även göra sin röst hörd. Som han skrek! haha. De politiska talesmännen och kvinnorna skrattade och tyckte det var bra att en så liten kille kunde göra sig hörd, det är ju trots allt de små som skall växa upp i samhället. Jodåsåatte..

Vi tog idag även nya tag i renoveringen. Effektiva som vi är så lyckades vi tillsammans tapetsera hela ovanvåningen denna dag. Lowe sov i 3 timmar och Milo busade med farmor och farfar! Jag börjar få riktig snits på det där med att skära tapet faktiskt, rätt roligt om jag får säga vad jag tycker. Sedan lagade  vi en apstark kycklinggryta. Lite synd att jag tappade hela chilikaret rätt i grytan för annars hade nog även Milo tyckt att maten gått att äta. Men tyvärr så blev det mest en hel del glas mjölk för oss alla för att skölja ner det starka. Kvällen har annars bestått av sagoläsning med Milisen och en liten promenad med Lowe. Nu tittar vi på valvakan och äter chips. Imorgon väntas en ny vecka, på återseende!

/ K





Inga kommentarer: