onsdag 17 september 2014

Saft saft hallonsaft...

Hej och hå. Vissa dagar hinns inte bloggen med men jag gör mitt bästa för att få in någon bild per dag iallafall. Igår var det full rulle från gryning till midnatt så jag får bjuda på ett inlägg här och nu istället.

Ja, vart tar dagarna vägen? Redan onsdag idag och det har varit en riktig mysdag. Vi lagade pannkakor och mumsade på i septembersolen och så blandade vi en rejäl flaska hallonsaft. Dynorna åkte fram på trädäcket och vi satt länge och njöt av strålarna. Vi tog även en kvällspromenad till lekan. Renoveringen på ovanvåningen går framåt. Vi har bestämt sedan vi startade alla våra projekt att försöka göra saker när barnen sover. Inte innan! Dels blir det rörigt och stressigt plus att vi vill spendera all barnens vakna tid med dom såklart! Så om kvällarna har vi nu i veckan hunnit med att riva 70-talstapet, sätta upp ny renoveringstapet, måla en runda själva, kalla hit farfar för att måla runda nummer två och så har jag påbörjat dörrmålning. Dörrarna ser ju gula ut nu i förhållande till det övriga vita. I hörnan till höger där uppe så kommer vi att ha en lekhörna med pyssel. Vi har ställt in Milos utebord med parasoll plus den blå cirkelmattan. Det blev kanon och där kan man sitta och rita, baka med lera och pyssla. Vi kommer även att få upp ett bokställ och ett par korgar med leksaker. På andra sidan blir det ett TV-rum. Soffa, bord, matta, tv och lite tavlor skall det inredas med. Slutligen är det lampor/spotar som skall fällas in. 8 stycken kommer det bli och så skall det lutade askgolvet även läggas. Projekt projekt och projekt.. men vi tycker det är kul att dona lite om kvällarna när pojkarna sover! Det kommer bli deras ovanvåning, deras ställe :).





Nu skall jag ta mig lite kvällsmat och bädda ner mig i soffan. Imorgon väntas playdate med två mammor och deras små kids här hemma. Innan dess skall en pw hinnas med och Milo skall till förskolan. F lämnar honom nu alla 3 dagar så att jag skall slippa stressa iväg och behöva ta med Lowe in bland alla bakterier och virus som far omkring. Sedan när jag hämtar så hämtar jag utomhus. Jag vet att man inte kan undvika att bli förkyld helt eller att dra hem skiten men man kan ju försöka lindra det så gott det går. 

Sov gott!

/ K



Inga kommentarer: