torsdag 18 september 2014

En mammadag och kärlek...

Godkväll!

Ännu en mammadag har passerat och jag njuter verkligen allt vad jag kan av att vara ledig. Lowe och jag har idag myst och han har bjudit på massvis av leenden. Som mamma smälter man inombords. Ljuvliga tandlösa leenden som blir större och bredare för varje dag som går.. och så riktigt tindrar det i lillkillens små ögon! Vi vandrade till affären i det strålande vädret och handlade lite inför dagens fikagäster. Två mammor med sina kids spenderade vi dagen med och det var supertrevligt. Vi tog en mysig promenad genom skogen innan jag vandrade vidare för att hämta Milobus på dagis. Precis när jag kom utanför staketet till dagiset så hörde jag Milo ropa efter mig.. han kom cyklande i full fart på 
" den stora snabbecykeln " och skulle visa mig hur fort den gick! Älskade unge! Sedan gick Milo faktisk heeela vägen från dagis och hem.. det är nog lite mer än en kilometer så det var väldigt duktigt av honom!

Vi kom hem, lagade mat och fortsatte med renoveringen. Nu har F gjort hå för 8 stycken spotar och dragit sladdar. Själv har jag målat dörrar och till helgen skall taket målas! Igår var det exakt 10 år sedan jag och F träffades. Vi träffades på en fest här nere och bilden är tagen just därifrån. På bilden hade vi träffats i ca en timme och kände alltså inte varandra alls.. men någonstans kändes det redan där som att det skulle vara vi.. för evigt! Den 28 september 2004 var datumet då vi blev tillsammans :)







Något av det mysigaste med hösten tycker jag är kvällarna med alla program. Inte för att jag egentligen sitter och tittar men vetskapen om att det faktiskt ÄR något att titta på är trevligt. Just nu ser jag halv 8 hos mig och Idol.

Fredag imorgon och Lowe blir hela 6 veckor gammal! Galet! Det blir en lugn fredag för vår del. En tur hem till mormor och morfar som kommer hem från sin greklandsresa och sedan väntas myskväll med godsaker och tända ljus, älskar fredagar.

På återseende!

/ K

Inga kommentarer: