lördag 20 september 2014

Bildbomb och tankar!


Jag säger som vanligt såhär dags, godkväll!

Det är lördag, september, höst, mys, tända ljus, familj, mina älskade pojkar och full rulle. Igår blev vår lille kille 6 hela veckor, 6 veckor av otrolig kärlek och här hemma flyter det på som det skall. Vi börjar komma in i vardagen och få lite rutin på saker och ting. Nätterna är halvt sömnlösa men vad gör det när en liten kille skiner upp som en sol klockan 03.45 och skrattar mot en. Vad gör det att storebror ropar mammaaa och kommer inrusande till sovrummet för att mysa och krypa ner mellan oss när man nästan precis somnat om? Ja, sömnen är vad den är men samtidigt vet man att denna tid aldrig kommer komma tillbaka.. därför försöker jag njuta av varje stund och det är faktiskt så att varje tid har sin charm. Man kan minnas tillbaka vissa perioder och skratta åt.. som exempelvis när man är så sjukt trött och knappt vet om det är onsdag eller söndag.. eller när den ena gapar efter mat medan den andra vill bygga koja med 35 olika sorters kuddar ( samtidigt som ett glas saft spills ut då kuddarna dras över soffbordet där det står ). Eller när den minsta myser i famnen och gurglar och småsnackar medan den andra ligger i knäet och stolt visar att han är världens bästa storebror. Ja, att leva småbarnslivet och framförallt att ha två stycken är ibland kaos.. det är kaos fast man skulle kunna säga ordnat kaos. Jag älskar detta kaos.. att ständigt vara på sin vakt, att alltid vara närvarande och att fånga varje sekund av dagen.. att just jag har fått äran att bli tvåbarnsmamma. Barn är den absolut största gåvan i livet och den kärleken som jag känner till mina små pojkar kommer jag aldrig att kunna beskriva i ord. Jag är så stolt! Stolt över att vi, jag och F, har skapat dessa små individer tillsammans och att vi kompletterar varandra så himla bra. Vi är egentligen totalt olika till sättet men våra värderingar, humor, glädje, kreativitet och kärlek är oskiljaktikt. Vi ser likheterna från oss båda i våra barn och det skall bli så häftigt att se de två växa upp tillsammans. Jag tror nog att jag är lyckligast i världen som har det jag har!

Ikväll bjuds det på en bildmix från de senaste 6 veckorna! :) Sov gott! / K













Inga kommentarer: