tisdag 5 augusti 2014

Dagens svammel..

En extra tur till en möbelaffär för att leta säng blev det idag och ja, vi hittade en vi ville ha. Den var skön och hade olika zoonpunkter där hårdheten är anpassad efter de olika kropppsdelarna. Vi lade ut vår gamla sängram på Blocket, som egentligen inte är gammal men som vi inte tycker passar in längre. Det är redan några som är intresserade så det var ju bra! Imorgon får vi vår nya säng så de gamla skall monteras ner. 

Trött, tröttare, tröttast.. det är vad jag känt mig idag. Somnade vi 2 igår natt men fick faktiskt sova ut och dra mig till lite efter 11idag. Skönt. Men inte var jag piggare för det! Jag är så rastlös nu på slutet. Vet inte riktigt vad jag skall ta mig för. Orken är noll och mitt tålamod med att vänta har ju aldrig varit det bästa. Imorgon är det liksom dan före dopparedan om man säger så, dagen innan den beräkande dagen men inte tror jag han kommer innan dess. Jag läste även att det endast är 5 % av alla barn som föds på den exakta dagen, resten kommer innan eller efter. 

Kvällen bjöd på middag hos föräldrarna. Köttfärslimpa med potatis, brunsås, gelè och grönsaker. Det är fint att få riktig husmanskost. Det är nämligen inte allt för ofta det blir sådan mat här. Såhär års blir det mycket grillat och enklare rätter. Däremot blir höstens middagar lite mer åt husmanstagen. Vi har inga bestämda dagar där vi äter en speciell rätt men om man räknar lite på det så är det ungefär 7 rätter som roteras  här hemma. Är det inte korvstoganoff med ris så är det spaghetti med köttfärssås, lax i ugn med tagliatelli och fetaost/cremefraichesås, något kött med klyftor och sås, pannbiffar med råstekt potatis och svampsås, kyckling med Curry och ris, Hawaiikassler eller typ hemmagjord pizza. 

Milo hjälpte mormor med kanelbullebaket och var djupt koncentrerad vid äggpenslingen. Efter en stund i ugnen doftade huset ljuvligt och det var dags för provsmak. Milo har satt i system att börja med " mitten ", alltså det godaste sen orkar han inte kanten ;). Vi matade även ankorna och lekte på lekplatsen innan vi körde hemåt igen. Mycket mer än så händer nog inte här idag. Nu skall jag studsa i ett bad och F är i full gång med att fixa poolen som tömdes igår. Hoppas på lite strandväder imorgon så man kan bada igen. God afton!

/ K





Inga kommentarer: