tisdag 19 augusti 2014

Pippibitar och förberedande inför höststart!

Tjohej!

Igår var vi iväg och småshoppade hela dagen. Vi stack vid 11-snåret och var inte hemma förrän vid 16. Vi mötte upp kära Gudmor Tessie som busade med Milo i många timmar under shoppingturen. Milo hade inga gummistövlar som passade längre så det var dags för nya. Jag har hört att Crocs- stövlar skall vara bra för barn och väldigt lätta. Grabben kunde själv ta av och på de vilket är skönt. Han valde själv och det blev de pippigula. Vi lunchade i köpcentrat och det blev en rejäl sådan. Så när det var dags för middag så var vi knappt hungriga någon av oss. Istället gjorde vi varma mackor i ugnen. Tomat, ost, skinka och lite krydda. Supergott och jag lärde Milo ett av koncepten som min far alltid gjorde åt oss som barn. Jag delar mackan i sk " pippibitar " och sedan äter man de med tandpetare. Det blir lite roligare då. 

Solen sken igår så jag och Milo var ute en stund och lekte på backen. Den sista isglassen för denna sommaren mumsade Milo i sig och de nya stövlarna invigdes. Jag köpte mig en nya grå lång kofta och ett par tights. Mycket mer än så hittade jag inte. Milo verkar tycka det är dags för mamma att handla ny jacka också, iallafall att döma av hans lila kommentar i bilen: Mamma, din jacka är lite sönder där ( pekar på en knapp som är lös ) och så är den rätt ful, du måste nog ha en ny! haha, vad får de allt ifrån? ;)

Nu är vi alla vakna här hemma och jag har båda kidsen själv för första gången. Lowe sussar gott här bredvid i vagnen och Milo ser på barnprogram och myser i soffan. Om en halvtimme skall vi bege oss till förskolan och Milo är helnöjd. Tror att han har saknat det! 






På fredag har det redan gått 2 hela veckor sedan Lowe föddes. Oj vad tiden går. Själv hade jag velat stanna tiden här och nu och bara fortsätter vara i bubblan. Det har verkligen varit en fantastisk sommar. En oförglömlig sådan. Jag tänkte samla ihop alla de bästa sommarbilderna och fortsätta med vår fotovägg i trapphallen. Men nu är det dags att göra oss i ordning. Ha en fin dag!

/ K

Inga kommentarer: