onsdag 27 augusti 2014

Prima höstdag, mysfiltar och multitasking

Denna onsdag startade med att pappa F drog till jobbet. Jag tog upp pojkarna och gav de frukost. Vi myste framför barnprogram i soffan innan det var dags att packa oss samman. Kläder på, koftor på och så satte vi fart mot dagis. Den blå cykeln brummade iväg och med hajhjälmen på knoppen hojade han stolt igenom skogssnårets slingriga vägar. Jag vandrade på med Lowe halvt sovandes i vagnen och denna sträcka lär vi oss mycket på. Lägesord som bakom, framför, i kanten, bredvid mm är ord som Milo verkligen förstår nu och det är jätteroligt att se. Jag berömmer honom ofta och jag märker hur stolt han blir. Lämningen gick galant som vanligt och vi traskade hemåt igen. Sedan tog jag en varm dusch och vilade en stund innan lillkillen vaknade. Solen strålade idag och det har varit upp emot 20 grader ute. Vi myste en stund innan vi begav oss iväg för att hämta storebror igen. 

Vädret påminde ju som sommarn så att handla glass var oundvikligt denna dag! - Vi skall ha Saaaanwicchar mamma! Glasskungen betsämmer så sådanna fick det bli. Eftermiddagen fortsatte i trädgården där vi tog ut lite filtar och lade oss och myste på . Lowe njöt riktigt och sa inte ett knyst. Han bara tittade sig nyfiket omkring och var helnöjd. Milo hoppade studsmatta med granntjejerna och jag stod och tjattrade med ett gäng grannar här utanför. En mysig eftermiddag i solskenet..





Dagens middag blev spaghetti med köttfärssås och precis när allt var klart, uppdukat och jag skulle ta första tuggan så vaknade en liten hungrig kille. Jag tänkte att jag kunde mata honom medan jag själv käkade med en hand och hällde upp mjölk till Milo.. och delade mat.. mm.. snacka om multitasking vid matbordet. Haha. Ibland önskar man att man haft sisådär 8 armar.. i vilken affär hittar man sådana? ;) Kvällen fortsatte med en sväng till lekan. Vi jagade åter piraterna och grävde ner skatter i sandlådan... sen vandrade vi hemåt och båda killarna fick ett bad. 5 minuter senare föll de båda in i drömmarnas land och sover nu gottis. Själv skall jag krypa upp i soffan och slå på kvällens underhållning- Idol! 

Adjökens
/ K


Inga kommentarer: