måndag 25 augusti 2014

En blivande Tusensköna,inredningsfix och systemkameran med!

Då var måndagen passerad och imorgon startar Milo på förskolan igen som vanligt. Nästan som vanligt iallafall. Han kommer gå 15 timmar i veckan och från att ha varit bland de äldsta på lilla avdelningen blir han plötsligt liten igen på den stora. Men det skall nog gå bra :). En mix av regn, sol, vind och kyla gjorde att vi inte riktigt visste ifall vi skulle vara inomhus eller utomhus denna dag. Tillslut beslöt vi oss ändå för att köra ner till stranden och busa lite. Jag och Milo sprang ner till havet för att känna och idag var det kallt, kallt som en vinterdag i januari. Sandkullarna sprang vi fram och tillbaka på och det är så härligt att se glädjen i Milos ögon när han är där. Han älskar verkligen att springa omkring i sanden. Vi klättrade även upp i ett litet träd en stund innan vi körde vidare till affären för att handla lunch. Det blev bullar med ägg och kaviar. Gott! Sedan fick jag ett ryck här hemma. Tittade ut genom fönstren och insåg att de mörka gardinerna vi har är rätt trista.. ja, speciellt nu till hösten. Jag vill ha ljusa istället så imorgon bär det av för att handla vita tjockare gardiner till ett helt kompani av fönster. Garderoben rensades och kläder kastades.. lite möbler som är i vägen ställdes undan och vi planerade lite på hur vi skall göra om en vägg i sovrummet. Tänkte ha vit träpanel istället för den fondvägg vi har. Vi hittade nya nattduksbord från Ikea liksom byråer att ha framför sängen. Blir nog bra när det är klart. Imorgon tar vi antagligen en runda till Svågertorp för lite koll.

När eftermiddagen nalkades och dagens middag skulle planeras så ansåg jag att det var betydligt smidigare och trevligare att bjuda in oss själva till mina föräldrar. Vi var som vanligt mycket välkomna och idag serverades panerad spätta med kokt potatis och persiljesmält smör. fint! Systemkameran var med idag så vi passade på att ta lite bilder ute i deras trädgård. Det är nämligen inte alltid den åker med längre.. den tar ju en del plats så ibland får mobilens kamera agera istället.
Lowe sov som en liten stock hela eftermiddagen och var nöjd med det. Han hade sin fina vita kofta på sig och matchade fint med storebrorsan. Milo är så himla gosig och vill ofta krama, pussa och klappa på lillebror.. det är så sött att se. En annan söt grej som hände i förrgår var Milos framtida blomsterplaner..

- Mamma, jag skulle behöva lite vatten..
- Ja, men vad skall du ha det till då?
- Jo, jag skulle kunna tänka mig att bli en blomma en dag.. 
- En Blomma?
- Ja, då behöver jag ju vattnas.. jag skall bli en sån där blomma du vet älskar älskar inte älskar älskar inte.. du vet..?
- Jaha, du menar en Tusensköna? ( som vi för övrigt har plockat nästan varje dag hela sommaren )
- Ja, en sån menade jag, inte de där lila vid farfar! ( Lavendel )

Jo jag tackar, en blivande florist kanske? ;)






Dags för lite mys framför TV:n i lugn och ro nu när båda gossarna sussar sött! :) På återseende!

/ K

Inga kommentarer: