fredag 22 augusti 2014

Två veckor, kontroll och lite festival

Två hela veckor blir vår lille guldklimp idag. Vår stora lilla kille! På dessa två veckor har han ökat ett helt kg i vikt och växt 4 centimeter på längden. Oj så bra gossen äter! Prima kurva hade han också vilket känns bra i mammahjärtat! Vi startade dagen med BVC-besök nere i byn. Första besöket där och det var bra. Natten har varit väldigt bra. Inga mer skrik från Lowe och hans mage verkar redan bättre.. hoppas det fortsätter så :)

Jag fick sovmorgon till 9-snåret då F tog båda barnen och sedan fick jag frukosten serverad. Älskade sambo! Vi gjorde oss i ordning för en tur på festivalen inne i stan. Egentligen är jag ingen fantast av den årliga festivalen men vi gick dit mest för Milos skull så han skulle få åka några karuseller och så. Han Åkte först motorcyklarna som gick runt och runt.. sådär roligt enligt honom.. han ropade redan efter andra varvet om det inte var slut snart. Inte för att han var rädd.. han tyckte nog mest det var enformigt.. sedan var det larven som skulle åkas.. med moster! Så åkte larven nerför banan och jag hörde ett rop.. - mammaaaaa, jag vill aaaaav! Stackars liten.. jag fick skynda mig upp till han som höll i det hela och be honom stanna för att min gosse var rädd. Till svar fick jag: 
- Ja, en man/biljett!
- Okej.. men kan du stanna karusellen..? min lille pojke vill hoppa av.. han är rädd.. 
- Man åker en per biljett sa jag.. 
- Jo men han är ledsen.. 
- Jaha, jaa! så stannade karusellen.. kommunikation.. hrm..

Vi käkade lunch och fikade innan vi åkte hem igen. Vi såg en eftermiddagsfilm ala Robin Hood och mös med massvis av täcken. Middagen stod F för denna afton och det blev oxfilè med gratäng, fetaostsallad och bea, gött! 



Kvällen fortsätter med efterrätt och mys. Imorgon kommer lite lunchgäster hit och jag tänkte slänga ihop lite scones. Sedan är det kräftskiva imorgonkväll och kanske skall man premiärsmaka de läbbiga djuren.. har aldrig vågat.. lär väl inte ta steget imorgon heller ;) vi får se..
Hoppas ni har en fin fredagskväll!

/ K

Inga kommentarer: