torsdag 14 augusti 2014

Oändliga frågor och dagens klipp!

Godkväll i stugorna!

Idag har det varit en sådan där dag där vi gjort lite allt möjligt på hemmaplan. Jag är egentligen ingen människa som brukar vilja vara hemma utan jag måste göra något varje dag.. fram till nu.. nu känner jag bara för att vara hemma i omnejden. Det är mycket mindre stressande och jag märker att Milo verkligen trivs med att bara vara. Det var rätt varmt idag.. solen strålade in genom fönsterrutan och väckte oss halv 8. Natten har varit lugn och sansad. Jag låg kvar en stund med Lowe och gav honom frulle medan F donade där nere. Sedan när jag kom ner så stod en fantastisk frukostbricka med diverse grejer framdukad. Och en rosa ros! Har jag världens bästa fästman eller? Vi åt och tog det lugnt innan vi begav oss på vår morgonpromenad.. alltså, man hittar snabbt mysiga rutiner när man går hemma allihop. Lekplatsbus med skådning av ekorrar som dansade runt trädkronorna och det var toppenkul tyckte Milo. Lite trädgårdfix med klippning av rosor och gräs innan vi åt lunch.. sedan var det dags för den fasansfulla klippningen! Ja, idag var det ingen hit att bli klippt.. det var nog för att trimmen dök upp istället för saxen! Grabbens blonda tjocka hår behövde sig en klippning och efter många om och men så gick han med på det. Det blev riktigt bra. Genast såg han ännu äldre ut.. tycker alltid det blir så när man klipper. 

Milo är så försiktig med sin lillebror. Han har slutat kalla honom Tobbe så nu heter han tydligen bara bebisen. När han gnyr eller skriker till i vagnen så skyndar sig Milo dit, lägger en hand på hans lilla huvud och frågar: Vad är det då lille bebisen? Så himla gulligt! Och så fortsätter han klappa.. och klappa.. och klappa.. men såå försiktigt och lugnt! Han går även och hämtar leksaker till höger och vänster för att visa honom... eller bygger en koja.. som bebisen kan ligga i ( eller bredvid ). Idag frågade han även Lowe om han kunde tänka sig spaghetti med köttfärssås till middag?! Dock fick han inget svar ;) Förklarade att han får käka bröstmjölk ett par månader till, han har ju inga tänder!
- Men mamma.. har han tappat alla sina tänder redan? Frågorna är oändliga.. ;)



Så blev det kväll och båda grabbarna sussar gott.. än så länge. Själv skall jag studsa i en dusch innan det är dags för nattamålen :)!

Godkväll!

/ K

Inga kommentarer: