onsdag 20 augusti 2014

Lyckan i att vara tvåbarnsmamma...

Två små pågar, två underbara små mirakel, våra älskade små söner. Tänk att jag är tvåbarnsmamma.. det är en så otrolig häftig känsla som uppstår när jag tittar på mina två pojkar. Ikväll var ett sådant magiskt ögonblick.. ett ögonblick som fick mina tankar att färdas i alla världens riktningar.. där liksom ens liv som varit bara passerar i 190 och framtiden utspelar sig lika snabbt. Det var liksom inte längesedan vi bodde i stan, bara jag och F, hade vår vita lilla kanin, festade om helgerna, åkte på billiga chartrar runt om i Europa och bara var två, vi två. Nu sitter man här, med en egen familj, en komplett familj med två barn. Två vackra ljuvliga små liv som jag njuter varenda sekund av att spendera min tid med. Livet innan man fick barn är absolut ingenting jämfört med det man har nu.. det är först när man får egna barn som förstår hur jäkla mycket ens egna föräldrar har ställt upp för en under alla år och hur mycket de verkligen älskar en. För kärleken till sina egna är oslagbar, den kan inte mätas med någonting på denna planet. Jag finner inte ord till att beskriva mina känslor just nu. Jag älskar dessa små pojkar så sjukt mycket att det räcker att titta på de så vatttnas mina ögon av glädjetårar. De är så lika men ändå så olika. De är egna individer och redan efter 12 dagar så kan man ana en sorts personlighet i minsitingen, vår lilla Lowe. Den stora är verligen sig själv, han har ett alldeles eget sätt att vara på, ett sätt som han kommer komma långt med i framtiden. Vår Milo är så snäll mot alla, så omtänksam, hjälpsam, rolig, nyfiken, envis, busig och framförallt charmig. 

Att få äran att bli mamma.. det är någon alldeles speciellt. Det är precis lika magiskt andra gången och att se kärleken mellan sina två barn är otroligt häftigt. Blicken i Milos ögon när han kramar om Lowe.. oslagbart. Lugnet när Lowe blir omfamnad av Milo.. kärlek. Jag tycker redan dessa killar konektar fint med varandra.. de kommer bli världens busigaste små brödrar. Ikväll var en sådan kväll, när jag är hemma själv med kidsen och tårarna som sagt smög sig på.. av lycka, glädje, kärlek och stolthet. ja, stolthet! jag är så stolt över att ha skapat dessa två tillsammans med mannen som jag snart varit oskiljaktig med i ett helt decennium. mannen som får mig att skratta varje dag och som får mig att känna mig älskad från morgon till kväll. Min älskade Fredrik! Jag är lycklig, lycklig över vad livet har gett och har att ge <3

/ K


Inga kommentarer: