torsdag 21 augusti 2014

Full rulle och vaken natt!

Godkväll!

Då har man fått känna på att vara ensamförälder i nästan två dagar. Pappa F har nämligen varit i Stockholm och jobbat så jag har fått sköta kidsen själv här hemma. Och jag vill säga att jag beundrar er som är ensamstående.. Igår åkte F iväg och jag tog Milo till förskolan. Jag hade såklart Lowe med mig och efter att vi käkat middag hos mormor och morfar, kommit hem, tagit det lugnt och krupit till kojs så startade den första vakna natten. Ja, vid halv 12 så blev lillkillen jätteledsen och ville inte bli tyst. Jag testade vandra huset runt med honom, ha honom tätt intill, amma honom, ha honom i knäet, på axeln, på bröstet och tillslut vaknade Milo. Han kom då in och lade sig bredvid mig i sängen och skulle somna om.. vilket inte var det lättaste med en ledsen liten lillebror. Jag fick tillslut gå ner och hämta vagnen och köra lille Lowe i en halvtimme på ovanvåningen och över kanten till mattan.. tillslut somnade han.. för att vakna en minut senare.. så höll jag på fram till halv 4.. därefter somnade han tätt intill mig.. och Milo på andra sidan tätt intill mig.. puh, så trött har bara varit förnamnet denna dag. Men det är ändå rätt galet hur pass mycket man hinner med när man får sköta allt själv. Det har handlats, lagats mat, lekts på lekplats, städats nedanvåning och promenerat.. effektivt! Det har alltså varit full rulle från morgon till kväll..

Klockan 9 lämnade jag Milo på förskolan och vi tog en promenad/ cykeltur dit. Lowe sov så gott i sin vagn och somnar så fort vi kommer utanför dörren. Samma visa som med storebror när han var liten. Vi plockade gröna kottar, tittade på svampar, såg en kanin och plockade något surt björnbär på färden. Dagens lämning gick kanon och Milo studsade in och började leka. Jag och lillkillen vandrade hemåt igen och tog en tupplur innan vi körde till Ica och handlade lite lunch. Sedan vaknade Lowe och morrade, knorrade och var ledsen. Han spänner sig och trycker ifrån precis som att han har ont i sin lille mage. Det är jobbigt att se då man inte kan göra något åt det heller. Nu när F kom hem på kvällen så har vi testat att gå med honom liggande plant på mage så att den är fri, det verkar hjälpa lite. Imorgon skall vi till BVC på förmiddagen så jag skall prata med de om det inte blir bättre. Lille Lowe, hoppas på en bättre natt idag utan en massa knip.


Själv är det verkligen dags att gå och lägga mig nu.. hoppas ni haft en bra dag!

/ K

2 kommentarer:

Sandraandrejev.blogg.se sa...

Så synd om de små med dessa magar!! Haft ngn sån kväll här med. Förstår att set vart tufft själv, E jobbar mkt kväll denna v inte så roligt! Men går bättre och bättre!

Hoppas du får sova inatt, försöker få min att somna nu han är inte lätt att söva vår iille!

Kram på er

Kristin Moser sa...

Läste att er lille också haft lite krångel med magen! Jobbigt! Hoppas de smås magar rättar till sig så småningom!

Vi har haft en bättre natt nu! Inget krångel och inte har han verkat haft ont heller,. Kan hoppas det är över nu!

Kramar <3