söndag 24 augusti 2014

Gårdagens skiva och span på ulliga djur!

Årets lilla kräftskiva vankades igår. Vi var hemma hos syrran och Alex inne i stan. En alldeles lagom tillställning med trevligt folk och god mat. De hade fixat allting jättefint, bakat fantastiska västerbottenpajer, gjort smarrig efterrätt och tagit fram roliga sånger till alla. Kräftorna låg röda, täckta med dill, pressade i citron och med sina stora klor riktade mot mig.. jag tycker de ser lite läskiga ut faktiskt om jag skall vara ärlig. De riktigt stirrade på mig! Jag hade med mig kyckling.. grillad sådan och det åt jag tillsammans med paj, vitlöksbröd, brieost, kex och tomatsallad. Alltså, blev det ingen premiär av havsdjuren i år heller. Men jag överlevde gott och väl ändå ;).

Milo tog tag i en kräfta och körde race på bordet, skoj tyckte han men att smaka var inget han heller var sugen på. Milo lekte för fullt med alla gästerna och byggde en stor båt i soffan med kuddar. Han tog med sig folket på sitt äventyr som bar av mot en strand i Miami.. där åt de Piggelin och solade sig en stund. Vilken fantasi denna kille har, helt otroligt. Att följa med i hans lekar och låta äventyret fara iväg till fjärran öster är väldigt spännande och alltid är det något nytt han kommer på. Han kan leka hur länge som helst utan att bli uttråkad. Vår lille Lowe sussade så gott i sin vagn nästan hela kvällen. Han vaknade ett par gånger för att äta och kika lite sedan slumrade han till ro igen. Första kräftskivan för lillkillen :). 









Idag skall vi träffa morbror Micke och Ulla en stund.. men först skall vi cykla/ promenera iväg till fåren borta på Ljungen och titta lite. Det vill Milisen så gärna göra. Vi skall se om vi kan mata de och kanske klappa. Det är strålande väder idag, inte ett moln på himmelen. Jag har en så härlig känsla i kroppen och ser verkligen fram emot hösten, verkligen. Njut av söndagen gott folk. Dags att dra till de ulliga små djuren!

/ K

Inga kommentarer: