måndag 4 augusti 2014

Tidsfördriv och spindeldag!

Då har åter en dag fördrivits denna sommar. Efter att det ösregnat, åskat och blixtrat hela natten och halva förmiddagen så var iallafall luften rensad. Är så glad att det endast är 19 grader ute! Personligen har jag aldrig skådat ett sådant blixtoväder som det vi hade här nere i natt. Helt galet! När Milo vaknade och hade stått och spanat genom fönstret på regnet så var han fast besluten om att han skulle hem till farfar! Han ville vara där idag ett par timmar så F vandrade bort och lämnade honom. Själv stack vi på tumanhand en runda och letade efter sängar. Vi bestämde oss nämligen att det var dags för nya, de gamla har ett par år på nacken. Men det var fler än vi utan södra skånes invånare som bestämt sig för att gå på shoppingrunda denna måndag. Jobbar inte folk nu eller? Ikea, Ilva och Mio.. sen fick det vara nock. Vi hittade något intressant men bestämde oss för att vänta ett tag till. Varenda meter jag går känns som ett tryck neråt så jag rör mig just nu inte mer än vad jag måste. 

Vi kom hem och solen tittade fram. En tur till spindellekplatsen vid Ica blev det när vi ändå skulle handla mat. På tal oms spindlar så verkar det som de kommer fram från alla sina krypin nu när det regnat. Jag öppnade ytterdörren lite på glänt nu i eftermiddag och en centimeter från mitt vänstra öga kunde jag skåda korsspindeln Allan, usch. En stund senare visade F mig en av de värsta jag sett hittills i mitt 25-åriga liv. Jag skojar inte när jag säger att den var en decimeter lång och hade riktigt köttig kropp. Den satt på innerramen till poolen och att vi fann den berodde på att det idag var dags för tömning. Vi har haft nästan 30 grader där i i två veckor så imorse när vi slog ett öga i vattnet så var det grönaktigt. Men sommaren kan fortfarande hålla i sig så vi skall rensa den och fylla upp den igen!

Min senaste avkoppling har blivit lite korsord. Ja, tro det eller ej men jag älskar verkligen att lösa korsord. Det är rogivande och det skall vara från Allers.. kanske lite tantvarning men I like it! ;)

Dags att hålla kväll! Adjökens

/ K




Inga kommentarer: