söndag 31 augusti 2014

Little Rainman med sydväst och översvämning

Vattenlek blev söndagens stora aktivitet! Ja, Milo ville ut och plaska så vi drog på oss regnställen. Tennisplanen vid dungen var översvämmad så det var en perfekt plaskepöl. På med sydväst och gummistövlar. Själv äger jag inga stövlar men insåg väl idag att det är lägligt att skaffa ett par.. det lär ju regna fler dagar i detta land. Så roligt han hade min älskade Milo, han skrattade, busade, plaskade och hoppade som aldrig förr. Att vatten kan vara så skoj?! Jag hade också roligt. Blev som barn på nytt när jag studsade mig dygnsur i det halvljumna vattnet. Mina sandaletter som för övrigt är sjukt slitna efter sommarens alla salta stranddagar kan vi nog säga adjö till. Men det var det ändå värt! 

Efter plaskandet for vi in till stan för att hämta en matta som vi lånat ut. Det vitsvarta koskinnet är äntligen på plats igen under matbordet och det där med matta under bord är antingen något man gillar eller inte. Jag föredrar matta under! Jag är uppväxt med matta under bordet och tycker det känns för kalt utan. F har aldrig haft matta under deras matbord så vi har kört på hans koncept nu i två år.. men idag blev det lite ändring! Vi åkte vidare till mina föräldrar som hade översvämning på hela området. Galet mycket vatten! Helt sjukt.. tror aldrig jag varit med om något liknande i vattenväg under mina 25 år. Längst ner kommer en bild som jag snott från mor min.. fick titta noga två gånger när hon imorse lade ut den på fb för att se om det verkligen var VATTEN! Mamma och pappas hus hade klarat sig men 4 av grannarna hade två dm vatten stående på hela bottenvåningen vilket hade förstört massvis. Hela golven har rest sig, väggar var vattenskadade och karmar förstörda. Fuktskadorna blir nog enorma efter de vattenmängderna som dragit in. 






Kusinkalas blev det sedan där det bjöds på taccos och hallontårta. Lowe har varit vaken nästan hela dagen idag så nu sover han som en stock. Milo sover också som en stock efter lite sagostund och ett glas varm choklad. En trött morsa skall också krypa till kojs efter denna helg. Hoppas ni haft en bra söndag och inte regnat bort!

/ K

Inga kommentarer: