lördag 9 juni 2012

Båtspaning i gryningen och en härlig sväng till havs!

Vilken lördagsmorgon det blev! Strålande solsken och liten kille skulle upp 06.00! Även om det vissa dagar tar emot att stiga upp tidigare än tuppen så får man försöka se det positiva i det.. jag menar, man hinner ju med en hel del långt innan klockan slagit 10 om man stiger upp i tid. 07.00 ringde jag idag  till morbror Micke för att höra om vi skulle ut med deras båt. En halvtimme senare var vi nere i hamnen och var redo att kasta loss! Först tog vi en snabbtitt bland båtarna och Milo fick känna på varenda tamp och kedja han fick syn på. Bästa regnbågsbollen följde också med så vi kunde busa lite i gräset innan vi begav oss. En av oss vuxna stannar med lillen i hamnen och checkar in oss andra som åker iväg. Mot Västra hamnen körde vi och det var väldigt lugnt och fridfullt. Endast ett gäng svanar syntes till och hade jag inte glömt bankkortet i jackan i bilen så hade det fått bli en kaffe i farten på Espressohouse! Tillbaka i hamn igen så hoppade morbror Micke av och F skuttade på. Milo och hans morbor hade full show med bollbus medan jag och F fick ta en ride till ute på sundet! Klockan var fortfarande bara 09.00, haha! 







Jag tog sedan en pw hem med lillkillen längst stranden och idag känner jag på mig att det blir en bra dag. Vi lyssnade på Milos favoritlåtar på mobilen hela vägen hem och som det diggades. Från en dag till en annan har detta diggande börjat och vilken ljudkälla som helst funkar för att lillen skall rocka loss! ;). Mysig lördagsmorgon och nu väntas innergårdssolning innan vi beger oss hem på grillning hos farmor och farfar som ikväll skall vara barnvakter åt sitt barnbarn! :) Ha en fin dag där ute!

/ K & M


2 kommentarer:

sofia sa...

åh vilka härliga bilder! =)

Mariana- Mamma till Milo o William sa...

Sv: Tack !
Vilken härlig dag o vilka härliga bilder :)