onsdag 20 juni 2012

Stora killen har fått förskoleplats!

Japp, då har vi äntligen fått svar om Milos förskoleplats. Han kom in på en förskola om ligger 5 minuters promenad härfrån och vi har precis varit där på besök. En avdelning med barn i åldrarna 1-2 år och nya lokaler från 2012. Hela förskolan är nybyggd och den startade i januari. Supermysig innergård med planteringar av diverse kryddor, potatis, blomster och annat! Nervositeten över hur det skall gå släppte faktiskt något nu när vi besökte stället! Det kändes så lugnt och fridfullt. Personalen verkade jättetrevlig och jag föredrar faktiskt att det bara är 1-2-åringar på avdelningen. Visst kan det vara lärorikt att blanda med 1-5 åringar men just för de minsta så tror jag det räcker med att ha 2 åringar som största barn på stället! Den 1 augusti fick vi plats och det är mitt i F:s semester. Vi gör därför så att vi skolar in honom från och med den 8:e tror jag! Så skönt att äntligen fått svar! Nu är det bara lite jobbsvar som fattas för min del sedan kan man börja planera sin höst lite bättre ;). Skall på intervju på onsdag nästa vecka på ett jobb så vi får hoppas det går bra!

Mammas stora kille. Tänkt att lillen snart är et helt år gammal. Min stora lilla 1-åring! 


Idag skulle vi egentligen till badhuset men Milos lilla kompis har blivit lite sjuk så vi skippar det! Istället traskar vi bort till lekparken och möter upp lite minipolare innan vi går vidare till stan! Vi är på jakt efter lite nya midsommarkläder till oss alla så det skall vi se om vi kan spana in idag! Hoppas er dag blir fantastisk!

/ K & M

Inga kommentarer: