söndag 10 juni 2012

Första gången hos barnvakt över natten!

Godmorgon i stugorna! Vilken sovmorgon det blev här då. Halv 10 vaknade vi pigga, utvilade och något förvirrade över vart lillkillen befann sig! Efter att tänkt till lite så kom jag på att han var hos farmor och farfar och kunde lugnt luta mig tillbaka i sängen. Barnvakt över natten.. första gången någonsin, första natten utan mamma och pappa! Farmor och farfar bjöd igår på middag och när vi ätit upp så drogs hela pappas gamla leksaksskafferi fram. Bobbybilen som var en klar favorit hos pappa när han var liten blev genast en rolig ny grej för Milo också. Vi sade hejdå, gav Milo massvis med pussar och kramar och vandrade till bilen med glimten av en skrattandes bebis som såg ut att ha huuuur skoj som helst :)! Skönt, det lättade mitt mammahjärta något. Nervositeten över hur det skulle gå var självklart där men farmor och farfar är rutinerade. 7 barnbarn har de varav det äldsta redan är 14 år! Så det där skulle nog inte vara några problem. Farmor ringde efter 2 timmar och sade att lillen lekt på lekplatsen, varit ute på promenad, slukat en stor portion mat och nu gnuggade sig lite i ögonen. Ytterligare ett lugn föll över mig och vi kunde vidare roa oss med våra vänner! 1 timme senare ringde farfar och sade att Milo sov gott uppe i sin resesäng och att kvällen varit hur lugn som helst! Underbart! Själv hade vi jättetrevligt och var inte hemma från 3-snåret. Vi var ute tillsammans och dansade för första gången på mycket länge och så körde vi såklart en klassiker med Max-nattamat sådär mitt i natten ;)! Mätta, nöjda, trötta och glada vandrade vi sedan i nattens mörker hemåt till oss själva och nu skall i hämta hem lilleman. Åhh vad jag saknar denna lilla krabat. Älskade unge! Älskade underbara lilla skatt, mammas gullunge, som jag skall pussa och krama denna grabb :)! Hoppas er lördag var trevlig den också! På återseende kära läsare!



/ K & M

1 kommentar:

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Snyggisar, härligt med lite egentid ibland! :)

Sv: Instagram bildspelet jag har i menyn är ett plugin i wordpress (http://wordpress.org/extend/plugins/instagram-for-wordpress/)...

Hoppas ni haft en härlig helg :)