tisdag 12 juni 2012

Tisdagssysslorna avklarade!

Första tandläkarbesöket är nu över och det var en snabb visit må jag säga! ;). Denna förvirrande mamma begav sig imorse iväg till vårdcentralen som ligger på andra sidan kvarteret och frågade första bästa människa vilket håll i byggnaden som var själva tandläkaren. Personen som arbetade på stället tittade på mig som om jag vore helt dum i huvudet och förklarade sedan skrattandes att detta var en vårdcentral, haha! Lite fel kanske.. - är det tandläkaren du skall till så ligger den över gatan, fram 100 meter, bortom hörnet och på högersidan. Jag fick adressen och tur var det! 10 minuter försenade hamnade vi i väntrummet men det var ingen större fara. Personalen var nämligen också försenad så Milo fick leka med rummets leksaker. Han hittade en leksak som jag själv brukade dona med då jag var liten och skulle in till tandläkaren!



Hela besöket tog max 15 minuter och det som gicks igenom var kostcirkeln. Damen visade ett antal bilder på att bebisar inte skall äta chips, kakor, läsk mm.. som om det vore något man matade ungarna med var varannan dag.. nej, ganska självklara saker i mina ögon men något jag fick reda på som jag faktiskt inte tänkt på och som jag tyckte var lite intressant var hur tänderna låg i tandköttet. 20 mjölktänder skall titta fram och dem finns alla redan bildade i munnen. Under varje tand ligger nästa tand på lut och är redo att ta sig fram från tandköttet. Tänk att där redan ligger 20 tänder i den lilla munnen! ;). En blå tandborste fick lillen välja och så fick en krokodiltandbok följa med hem!

Sedan for vi till mormor och morfar men bilderna därifrån kommer vid ett senare tillfälle då kameran endast tankade över några innan batteriet tog slut! Världens bästa mormor och morfar har iallafall busat hejvilt med lillkillen och så har morföräldrarna fått pussar i massor utdelade av sitt lilla barnbarn, underbart! :). Kvällen avslutades med kotlettgrillning och en mysig kvällspromenad till stranden! 



Nu håller vi kväll! På återseende! :)


/ K & M

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken härlig eftermiddag det var, med härliga pussar också....
kram mormor

Kristin Moser sa...

Ja verkligen en mysig dag! På torsdag blir det mer pussar till mormor och morfar! ;) Kraam

Sandra sa...

Jag kör faktiskt PT online med Olga Rönnberg ( hon som var tränare i Biggest loser) Började i mitten av maj och de lägger upp kost och träning efter vad man behöver.Man måste ladda upp bild på sig i endast underkläder haha:P Så just nu har jag styrke/cardio pass som jag fått och ska köra 3 ggr vecka och sen plankor varje morgon/kväll sen får jag ett nytt tror jag om jag förlänger. Sen jag började har jag minskat ca 5 cm i midjan och gått ner 1,5 kg så jag är mer än nöjd! Vikterna jag kör med är bara hantlar, har det en boll hopprep och matta hemma. Behövde en spark i baken och ett träningsprogram som passa mig. Så kör knäböj utfall hantelrodd axlar med mera :)mammafitness,se är sidan om du vill kolla :)tänkte som sagt göra ett inlägg om det ngn dag och visa på bild hur mkt jag minskat med :)

Anonym sa...

Duktiga Milo :)
Och Jensens Favoritsås - Den bästa av såser!

Och du, på fredag har jag mitt sommarkort med Skånetrafiken och då kan jag åka till Malmö hur ofta jag vill! Bra va? ;)