tisdag 5 juni 2012

Ny header, diggaren & tandläkarbesök!

Jag satt igårkväll och pillade lite med bilder och bestämde mig för att konstruera en ny header! Vad tycks? Bättre nu eller var den renare förut? Själv är jag supernöjd och tycker bloggen piffades upp :)!

När jag imorse öppnade brevlådan fann jag ett litet kuvert. Det var ett kuvert från Folktandvården. Brevet var till Milo och nu är det alltsådags för hans första lilla tandläkarbesök. 8 tänder och ytterligare 2 småpiggar skall studeras och vi får väl se hur det där går till! Sitter dem som vanligt i en tandläkarstol eller har man dem i knäet? Hur tandläkaren skall kunna lyckas titta i munnen på Milo är en fråga jag ställer mig med tanke på att han kniper igen så fort man kommer i närheten! Spännande ;).





En dansant lite diggare har det också blivit av denna lilla pojk. Så fort musik spelas eller om det nynnas på någon låt så börjar han digga, haha. Står han mot något så är det benen som viks fram och tillbaka och så putar den lilla stjärten utåt! Sitter han i vagnen så drar han sig fram och tillbaka med armarna till handtaget och skakar på huvudet. Så kul att se! Detta är något som startade nere i Grekland där det i stort sett var musik runt varje hörn! Favoriten just nu som det verkligen diggas till är pappas grymma remixAzerbadjans melodifestivalbidrag, When the music dies med Sabina Babayeva!



Idag skulle vi egentligen varit ett stort gäng som skulle grilla, spela brännboll och ha trevligt men vädret är inte vad det borde vara. Det är juni månad och lillkillen har mössa. Istället lånar vi farmor och farfars hus och myser där istället! Ha en toppendag!

/ K & M

1 kommentar:

Maja sa...

Den blev ju super fin ju! :) Du har inte lite tid över att fixa en fin till mig? :) hihi, (bara om du vill såklart) .. Tandläkaren? Vi har då inte fått någon tid dit, kanske är olika. Hoppas det gick bra iaf :) hihi. Ha en fin dag. Stor kram vännen.