torsdag 14 juni 2012

This is love..



Att man kan älska någon så högt på jorden. Mitt barn, min alldeles egna pojke. Min unika lille kille 
med egenskaper som ingen annan. En egen individ. En egen liten människa. Så söt. Så vacker. Så älskad! Det är först när man får egna barn man verkligen förstår hur mycket ens egna föräldrar betyder. Det är först då man verkligen inser hur mycket energi, glädje och lärdom man blivit uppfostrad med och den dagen Milo får egna barn kommer han förstå hur mycket vi älskar honom. Det är nämligen omöjligt att förklara kärleken på något annat vis, den måste upplevas själv. Alla som har barn känner nog likadant, att kärleken till sina egna är alldeles för diffus för att kunna beskrivas i ord. Jag hade offrat varenda del av mig själv för att min pojke skulle få det bästa i livet.. och jag kommer göra allt som står i min makt för honom varje dag! Det kommer perioder i livet där man översköljs av känslor och helt plötsligt inser att den verklighet man lever i är sin egna. Att det är sitt eget liv man skapat och att man faktiskt klarar av mer än vad man tror. Oavsett om man är mamma, syster, pojkvän, flickvän, mormor, farfar. idrottare, byggare, expedit, sjuksköterska, vuxen eller barn så har vi alla något gemensamt- alla är vi älskade av någon! Jag är så glad för vad jag har i mitt liv! Jag är så lyckligt lottad som får lov att både känna och ge kärlek varenda dag! I love my life..

/ K

1 kommentar:

Petra-ensamstående tvillingmamma sa...

Visst är det precis så som du skriver!
Och nu har jag upplevt riktig kärlek! Den bästa kärleken och visst skulle man kunna göra allt för sina underbara barn!! :)