tisdag 22 maj 2012

10 månaderskontroll och utveckling denna soliga dag!


2 dagar kvar! 2 dagar kvar tills vi ligger på playan i Grekland, har vinden i håret, solen i ryggen och sanden mellan tårna. 2 dagar kvar tills vi njuter med varandra på Milos andra semester i livet. Sverige, Danmark, Egypten och Grekland är de länder som Milo hittills har besökt under sina 10 månader i livet, vilken liten Globetrotter ;)! I Norge och Tyskland har han också varit om man räknar när ha låg i mammas mage! Just nu är packningen i full gång här hemma. Morgonvädret är strålande så när pappa F tittade hem på frukost mös vi på innergården. I gräset låg vi och busade tills jag kände att jag satte mig i något. En rejäl fågelskit. Woohoo, nice! Liten kille släppte idag sina små händer från tvättkorgen han stod och höll i och så stod han. Helt still utan att hålla i sig stod lillen helt själv, duktiga älskade Milo. Som mamma blir man superstolt varje gång något nytt i utvecklingen sker och det är så härligt och se att allt går framåt :).



10 MÅNDERSKONTROLL har vi också varit denna förmiddag och jag minns att när denna tid bokades in, vid senaste 8 månadersbesöket så var den låååångt borta. Men nu var det dags! Läkarundersökning och det var en hel uppsjö av grejer som skulle testas nu. 100 frågor om utvecklingen och så skulle de lyssna på hjärta och lungor. Efter att ha norpat ett snöre med en kula för att konstatera att pincettgreppet funkar, slagit samman två klossar och lyssnat efter ljud bakom sig så fick Milo en grön OK stämpel ;). 9515 gram kärlek med en längd på 74 centimeter sattes sedan i vagnen innan vi vandrade hemåt i solskenet! 

Nu väntas lunch och lite lek med småpoolarna i parken! Gungor nästa! Ha en toppendag och hoppas ert väder också är nice idag! :)


/ K & M




1 kommentar:

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Vilka underbara bilder!!! Nästan så jag blir sugen på att gå upp i sovrummet och pussa på min sovande vega =)