tisdag 15 maj 2012

Tantvarning följt av sommarnytt i staden!




Dagen startade med att vi bestämde oss för att vandra ner och möta upp två vänner på stan! Kläder på, vagnen packad och solbrillorna i högsta hugg, det var ju fint väder idag :). Väl utanför dörren möts jag av den galna granntantan INGA. Nu var det ett tag sedan hon yttrade sig så jag bara väntade på vad hon hade att säga en dag som denna. Goddag, bröt hon på sin tyska.. vet ni att det är kallt ute idag.. du går genast in och tar på dig en mössa.. och ett par andra skor.. vore det inte en idé va? haha, nädu, det gör jag inte sade jag till knasbollen och så fortsatte hon att mala. Bakterierna flyger omkring där ute och när jag var ung.. blablabla.. att hon aldrig tröttnar. Helt plötsligt så började Milo gapskratta åt henne.. han brukar nämligen skratta åt glasögon och vill gärna norpa dem! Och tur var väl detta för då tappade tantan bort sig... ha en mysig promenad sade hon och så lade hon till, det är rätt skönt om man håller sig i solen.. denna tant, jag säger då det!





Vi fikade, myste i solen, plockade upp varenda leksak som lillkillen valde att kasta ner från vagnkanten så fort han fick dem i handen. Efter att ha sagt hejdå till Elin så vandrade vi vidare bort till Tessies lya. En ny fjärrkontroll- en som aldrig tidigare skådats var poppis liksom kattens svans!

Men så fick vi även gjort vad vi skulle. Kläder, dessa plagg som de kastar efter en i alla affärer och som inte går att motstå... När Milo var yngre så köpte jag något nytt litet plagg någon dag i veckan och då Lindex ligger precis runt hörnet så blev det oftast där man gick in först! Som en knakande växt har denna lilla gosse bara blivit större och större så visst har det varit välbehövligt med nya plagg. Men sedan ett tag tillbaka så har tillväxten liksom avtagit något och storlek 74-80 har varit utmärkt! Kläder till pojkar som är under storlek 80 är rätt så bebisaktiga fortfarande. Mycket djur, mycket mönster och text på. Absolut inget fel i det men nu tycker jag att lillen är mer som en liten pojke och kläderna som är över st 80 är mer pojkatiga. Tröjor i sommarens vackra färger, skjortor i härliga nyanser, hängslebyxor, kepsar, scarfsar, strumpor, hela marina outfits och inte minst badkläder.... ja så mycket härliga plagg det finns just nu och då semestern ligger och väntar så behövs det alltid lite nytt i garderoben ;). En rejäl utprovning av plagg blev det därför denna förmiddag och medan jag försökte trä på Milo skjortan så hade han fullt upp med att krypa iväg efter galgar och hängande plagg. Jag fann själv en bikini för endast 49 kronor, vilket fynd! :)







Hoppas ni haft en bra dag vad ni än hittat på! Tack och hej för denna dag :)!


/ K & M

2 kommentarer:

petra-tvillingmamma sa...

Det var öronen IGEN =( blir så trött på det =(

Fina kläder och mums vad gott med kontroll ;)

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Åh vad jag saknar lilla torg....!!!!!!!!