måndag 7 maj 2012

Bildregn från Grillgille i söder!



Bildregn från gårdagen har vi här. Lite utefotografering i kvällssolen, god grillmat, busig luddig vovve, ännu busigare gosebebis, rabarbergpaj med vaniljssås, presenter till födelsegrisen mormor, inlärning av kamera, matning, jagande och en hel del mys kan summera gårdagens Grillagille i söder. För mig betyder det så mycket att ha familjen nära, att kunna träffas när man vill och spontant ta en middag eller något! Att se glädjen i mor/farföräldrarna när de är med sitt barnbarn är otroligt fin och jag hoppas själv en dag att jag skall bli som dem! Att jag skall bli som de fina personer som uppfostrat mig, lärt mig allt jag kan och ställt upp för mig i hela mitt liv. Världens bästa morföräldrar! Att ta vara på varandra och att försöka göra något bra och positivt av varje dag är något jag alltid bär med mig i tankarna. Att kunna skratta tillsammans, gråta tillsammans, dela minnesvärda ögonblick med varandra och att bara vara...




Idag är det en fixardag för vår del. Det skall fixas en del inför semestern, en del ärenden och så skall det storhandlas. Första gången jag skall storhandla med lillen ensam så vi får väl se hur det slutar ;). Kundvagn skall åkas och vad lillkillen plockar på sig och lägger ner i den blir som alltid en överraskning. Sist hittade vi både kexchoklad och en påse Ahlgrensbilar, haha. Ha en fin dag!

/ K & M

5 kommentarer:

Anonym sa...

TAck för igår och de vackra orden i bloggen o tack för de fina pesenterna. Macs tar ju fantastiska bilder som alltid, har nyss kollat igenom dem.
Lycka till med storhandlingen! kram mormor

Malin Brynolf Pedersen sa...

Så underbara bilder du har tagit Kristin! Maten ser så god ut och vilka bissingar lille Milo fått! Blir aldrig besviken av din Blogg!
Kramis /
Malin och Julia

Melissas Prinsar sa...

vilka härliga bilder du bjuder på!
och grillat är verkligen gott =)

Kristin Moser sa...

Tack själv! Hoppas du blev nöjd med dina presenter :)! Handling gick prima, mycket konkande bara men så är det ju :)! Kramar

Anonym sa...

SV:
Härligt att höra att du känner motivationen till att fortsätta.
Precis så det ska vara :D
Så enkelt, men ack så gott.
Dina bakverk och din mat går inte av för hackor den heller ;)