onsdag 23 maj 2012

Gubben i lådan kom fram, Tjohej!


En liten rackare har lärt sig att hoppa ner i öppna byrålådor. I sovrummet har vi två stora byråer där Milos kläder ligger vikta. Det händer att de lådorna förblir öppna och denna morgon var en sådan dag. Jag höll på att vika tvätten ur baljan och lillkillen kröp runt bredvid mig på golvet. Plötsligt hade han hoppat ner i lådan och plagg efter plagg åkte genast ut! Haha, tokiga bebis som varje dag kommer på något nytt att utforska. I lådan satt plutten sedan ett bra tag och inspekterade mig när tvättvikningen pågick! :)




Idag är det dan för dan som man säger, dan före avfärd och det som står överst på to-do-listan denna onsdag är pengaväxling. Euro skall alltså skaffas, apoteket skall besökas, godsaker skall handlas, passen skall rotas fram och väskorna skall fyllas till max. Det kommer vara väskor som är proppfyllda denna gång då vi nu måste ta med oss mat till lillen. Det blir nog lite mer avancerat att resa med Milo denna gång eftersom han hela tiden skall röra på sig. Förra gången åt han bara från mig och satt still och kikade sig omkring. Sedan vet man inte hur hans vecka kommer bli, humöret ändras snabbt men oftast är han glad och road. Men jag resonerar såhär, hellre lite skrik på stranden är skrik i köket! ;)

Ha en härlig dag!

/ K & M

1 kommentar:

petra-tvillingmamma sa...

Jag hoppas ni får en underbar semester och ser framemot massa bilder.
NJUT!!