onsdag 2 maj 2012

Sandig byggkonstruktion, parkhäng & dinosaurieläte!


Onsdagsmys med mammor och bebisar. Platsen var Slottsparken och folket var många. Vi började med att dra fram sandsakerna och då helikoptern var första lekpryl så fick bygget bli en helikopterplatta. Där sitter man och brummar likt ett hovrande flygdon och vänder man sig om så ser man övrigt folk göra liknande läten, haha. Underbart! Lite kakor alá sand blev det även denna soliga dag och som topping hade vi givetvis socker ( ljus sand ) ;)! Filtar breddes ut och mumsandes på yoghurt, fruktpuréer och annat gott satt vi tillsammans och mös. Kidsen kröp omkring och snodde varandras leksaker hej vilt men då någon tog Milos blev han inte glad. Fort kröp han upp i min famn och småpep. En sekund senare hade han norpat någon annans pryl, haha. Den där kameran råkade också stanna på laddning inomhus idag så mobilen var vad som fick duga. Jag får då säga att mobilen faktiskt tar ganska hyfsade bilder, eller?! Inte en enda liten justering har gjorts så färgerna är vad dem är helt enkelt!



Jag skall göra ett litet filmklipp senare ikväll för att få med hur en nutida dinosaurie skulle kunna låta. Vart man än vänder sig om hör man lillkillen raaawoowarraa som en och jag kan då inte förstå vad plutten fått detta ifrån. Han kan hålla på med detta hur länge som helst och vi märker att han gör det när han fokuserar på något, tokiga lilla! :)


Nu startar farsan grillen och korvarna läggs på. Sedan är det dags, dags att dra på träningskläderna, fylla vattenflaskan, spänna upp håret i en rejäl tofs och ladda mentalt inför kvällens lopp! Önska mig lycka till! ;)


/ K & M

7 kommentarer:

petra sa...

vilka underbara bilder.
Vädret gör ju en så mycket gladare!

Helena sa...

Vilka fina bilder!!
Grymt duktiga vi var idag:)

Maja sa...

Åh vilka fina bilder :) vad mysigt ni ser ut att ha de. Duktig du är som klara loppet :) stor kram

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Sv; Hej Kristin och ursäkta för ett så sent svar från mig. Jag hittade Vegas namntåg på nätet. Skickar med en länk så Milo också kan få ett eget namntåg. =)
http://www.zillstar.se/?cat_id=108
Kram!

Sandra sa...

Ni hade mkt finare park än vi hade :P SÅ skönt att kunna vara ute på det här sättet och de små verkar uppskatta det så mycket!
Kepsen kommer från Lindex! Visst är den fin? Jag norpa åt mig den sista när jag hittade den var dock för några veckor sen. Elton verkar trivas i den med, den får mestadels sitta kvar iaf!

Halajna sa...

kan inte du maila någon bild av de din sambo tog igår när vi var klara?:)

Emma - Mamma till Viggo & Melker. sa...

Så fina bilder och vilken underbart väder :)

Sv: Men vad roligt, idag måste jag titta om tand nr.9 spruckit igenom, för den var riktigt nära igår kände jag :) Tack, blev nöjd med dom bilderna på Vera :)

Hoppas ni får en toppen dag och att solen skiner på er :D
Kram