tisdag 22 maj 2012

Brännbollsafton med ApanPapan och Gänget!!

Brännbollspremiär såhär en tisdag i kvällssolen! Ett stort gäng blev vi som samlades för att grilla och spela. Med oss hade Milo Apan Papan som verkligen inte får glömmas. Skulle detta ändå ske så går han bananas, det kan jag lova! Promenad ner till Ribban där spelplanen dukades upp och vi fick idag införskaffa nya rack. Nya och nya, rack överhuvudtaget. Vi har aldrig själv haft rack jag och F utan det är alltid någon som brukar ha. Men nu kan man snylta våra om det behövs ;). Korvgrillning i sandhålor med medhavet grillgaller och så delade denna lärare upp gänget i lag, etta, tvåa, etta, tvåa och ingen behövde känna sig sist val ;). Lillkillen var väldigt nyfiken på  allt runtomkring och då mormor och morfar tittade förbi så fick han sitta med dem och kolla på. Dock ville han vara med i spelet så han fick hjälpa mig att slå. Denna mamma behöver nog öva lite i smyg på att slå för det märks att det var ett tag sedan, haha. 








Racket skulle provsmakas och medan lyror togs och uppisar sprangs så flög tiden iväg. Brännbollsaftonen som till en början bara såg ut att bestå av 7 man slutade istället i en samling av nästan 20 tjejer och killar. Mycket trevligt att så många tittade förbi spontant och jag hoppas det blir fler sådanakvällar nu i sommar. En trött gosse somnade som en stock i sin säng efter att denna mamma fått ta över nattningen. Förr har det endast funkat med pappa men nu är det bara jag som gäller. Tätt intill mig vaggandes sluter han de bruna fina och ca 2 minuter senare läggs han neri sin säng! Kanonbra!

Nu skall Melodifestivalskvalet fortsättas att ses på följt av mer packning inför resan! Godkväll på er där ute och sov gott! :)

/ K & M

Inga kommentarer: