onsdag 9 maj 2012

Krypandes i full galopp!


Nu är det full fart med krypningen. Det går riktigt snabbt! På 3 sekunder tar Milo sig från vardagsrummet ut i hallen och helt plötsligt står han och småflinar lutad mot något han nått upp till! Tänker man tillbaka så har jag fortfarande något svårt att greppa att denna lilla filur faktiskt var inuti i mig för mindre än 10 månader sedan. Denna lilla filur som låg lugnt och så still i min famn. En filur som hela tiden växer, blir större, utvecklas. Den lilla bebisen känns numera som en liten pojke :). Något nytt han har börjat med från och med idag är att dra in luft allt vad han kan för att sedan blåsa ut det snabbt! Samtidigt låter han som en liten groda, kwakwa.. aawwaak.. Den lilla tungan åker också ut hela tiden och vad jag kommer ihåg sedan ett par månader tillbaka så gjorde den det när tänderna var på gränsen att titta ut. Klart det måste kännas konstigt och att man vill känna efter vad det är som sticker upp ur tandköttet sådär en onsdagsmorgon ;).

Idag är det mamma/babylunch här hemma som gäller. Fina Malin kommer hit med lilla Julia så här skall det nog bli full fart i detta hem. Själv skall jag slänga ihop en kycklingsallad från ett recept jag hittade på nätet häromdagen, så vi får hoppas det blir ätbart ;) haha! Just nu är fetaost, Classic med olika örter i en stor favorit för min del. Denna ost i små kuber går att ha till allt. Kyckling, kött, grillat, sallader. Perfekt i kanten som en liten extra smakförstärkare ;).





Ha en fantastisk dag med er!

/ K & M

Inga kommentarer: