måndag 14 maj 2012

Tankar om tid och tungan rätt ut!


Då, nu, fram, vanlig, sommar, vinter, för frukost, för lunch, för middag, som springer iväg, står stilla, tickar på.. som inte går att spola tillbaka eller spola fram och som ständigt är med en- TIDEN! Sent igårkväll när alla gått och lagt sig så satt jag och inte kunde somna- ovanligt för att vara mig men så var det iallafall. Jag satt och funderade på den tid som finns. Det är måndag morgon, igen.. en ny vecka närmar sig och våren är kommen. Ibland funderar jag nog lite väl mycket på saker och ting. Tiden som mamma har sprungit iväg ( ovanligt att en mamma skriver så va? ;) ) men visst är det så.. ni vet ju själva, de flesta av er, att månad efter månad löper på i en rasslande takt och från början tyckte jag det gick lite långsammare. Sedan Milo blev ett halvår har månaderna bara gått fortare och fortare och herregud, om 3 månader har vi satt upp dagisplats till lillen. Jag vet att jag från början tänkte att ett år kommer ta lång tid men nu står man här, med den sötaste skapelsen på jorden som om bara 2 veckor fyller 10 månader! Vi har snart en 1-åring, helt galet, helt underbart galet.


Liten som en fågelunge med armar som tändstickor. Huvud som fick plats i handflatan och bodys som var stora som hus. Mössa som hela tiden kasade ner för ögonen och så blev han en månad gammal..

2.3.4...9! Påväg mot den första NOLLAN i livet, 10 månadersdagen och att reflektera över tiden som är och har gått gör jag mycket. Det har varit och är en mycket speciell tid det här!


Idag är mitt lille hjärta klätt i en gul lejonbody från Lindex och tunna jeansbyxor. Tungan har han fått för sig skall vara utanför munnen och så får det bli ;)! 








Idag blir det en lugn dag! Denna mamma är dunderförkyld med feber, halsont och hosta så några större utsvävningar blir det inte! Snart kommer min kära sambo hem med lunch till oss alla :)! På återseende!

/ K & M

3 kommentarer:

Linda-Mamma till Alfred sa...

Skitsnygg body verkligen!!
Ja gör det supergoda kakor!!

Jennie & Fröken Flis sa...

ja, men så är det, alla föräldrar märker nog mer eller mindre hur tiden går. Alldeles för fort :)
Han är riktigt söt :)

Kramar

Blue Velvet - Vegas mamma sa...

Blir du sugen på en till? Jag blir det när jag tittar på BB bilderna på Vega =)