tisdag 3 juni 2014

Att släcka våffelrök och lite inredning!

Efter en lång dag på jobbet med föräldramöte så kom jag hem till nygräddade våfflor. Milo hade fått en ihopbyggd toalettpapperskikare som han var överförtjust i och spanade runt överallt. Vilken fantasti han har denna påg. Han förklarade för mig att det rök ur den man gjorde maten i så det var dags att ringa brandmannen Sam som skulle komma och släcka. Sam kom snabbare än blixten och med sig hade han sin långa vattenslang i form av dammsugarens svarta sladd. PSSSIII, så var elden släckt, haha. Livlig fantasi är bara förnamnet!

Själv tryckte jag fyra hela våfflor med massvis av grädde och jordgubbssylt. Proppmätt! Varför tar man alltid den där extra fast man inte orkar? 







Såhär ser det ut i ena delen av vårt hem. Ja, idag ser det ut så här. I vanliga fall så kan jag meddela att det är betydligt mer prylar överallt. Leksakerna far omkring och det kvittar hur många gånger om dagen man samlar ihop de i sina baljor så är de efter 5 minuter utspridda igen. Samtidigt kan jag tycka det är lite vackert med dessa färgklickar lite varstans. 

Jag är på jakt efter två grå heltäckningsmattor, lite fluffigare, alltså inte filtmatta. Är det någon som vet vart man kan finna sådanna? Eller vet någon en bra webbsida att beställa barnfondväggar på?

bn
Resten av veckan är det fullt upp. Jobb och barnmorskan imorgon, torsdag är det jobb, tandläkare och 1-års kalas hos lille kusinen Leon. På fredag så är det så att vår ena släkt skall ha en återträff. Egentligen känner jag nog inte mer än ett par stycken men det är över 60 stycken som kommer. Min morfar hade 12 syskon och alla hade väl barn.. som i sintur har barnbarn och barnbarnsbarn.. så på fredag vid lunchtid skall vi alla ses och äta samt bekanta oss med varandra. Rätt häftigt ändå att dra ihop så många.

Nu blir det lite tv och kvällsfika.. japp, hungrig igen fast jag käkade massa våfflor till middag.. är i stort sett hungrig hela tiden.. ;)

Ha en fin kväll!

/ K 

2 kommentarer:

Halajna sa...

Kolla in kilands mattor på nätet!

Kristin Moser sa...

skall spana in där direkt! tack!