måndag 30 juni 2014

Att inte komma in i bilen och måndagsfix hos oss!


Godkväll där ute!

Nu har jag varit ledig i två hela veckor och man känner att dagarna snart inte går att hålla reda på. Är det söndag eller tisdag? Den frågan får jag fundera en extra gång på när jag undrar men ack vad skönt det är att inte jobba! F är ledig till den 1 september och det är verkligen lyx att ha långledigt tillsammans. Idag har vi varit effektiva och hunnit med en hel del. Vi startade med att åka och hyra släp för att fylla på med bråte och köra till Tippen. Jag och Milo stod mest och tittade på medan farfar och F skötte resten. En gigantisk grävskopa gjorde succè där och Milo kunde inte släppa blicken från den. Alla gamla kvistar, renoveringsgips, gamla fönsterkarmar, träskivor och annat mög fick nytt hem och sedan bar det av mot Svågertorp för att få tag på resten. Vi fick köpt mattor till barnrummen och även två fina fondtapeter. Milo har tjatat om din biltapet enda sedan han bytte rum så den fick följa med hem idag. Även en ljusblå med lite figurer skall upp i det andra rummet så småningom.

Resten av dagen har vi softat i trädgården. En hel del nya böcker trillade förbi i en kass från farmor och farfar häromdagen så vi passade på att läsa ett gäng. Böcker är verkligen något som Milo älskar.. han kan höra hur många sagor i streck och lyssnar intensivt på innehållet. Han återberättar sedan boken näst intill utantill utan några problem.. detta minne alltså.. galet! Lite plask i lilla poolen hann grabben också med innan vi grillade burgare till middag. Gott var det och när sista tuggan var i gapet så ville Milo iväg på kvällspromenad till korna. Vi masade oss iväg till hagen men några kor sågs bara på avstånd. Vi gick nästan enda ner till campingen och det märks att turisterna har kommit denna vecka. Icas parkering är fullsmockad och alla kassor är öppna med långa köer. Här är mycket folk som rör sig om dagarna och på tal om parkering som jag nyss nänt så höll jag på att bli galen idag när vi handlat klart. Jag stoppade in Milo på sin plats och skulle öppna dörren till förarsätet. Problemet var ju bara det att någon pajas hade ställt sig ca 12 centimeter från mig vilket innebar att dörren ej gick upp mer än dessa 12 ynka centimeter. Med en gravid mage i v 35 så gick det sannerligen inte att trycka sig igenom där så jag förblev stående. Arg som ett bi var jag.. hur fan kan man ställa sig så nära? Hade jag varit liiite argare hade jag öst upp dörren lite hårdare men jag ville inte riskera repor på vår egna bil. Jag fick istället klättra in i baksätet och krånga mig fram till förarsätet.. inte det lättaste det heller men när jag kom emot tutan med magen så kunde jag inte hålla mig från skratt. Milo undrade varför jag klättrade in sådär knasigt så jag fick förklara läget för honom.. haha!





Kvällen fortsatte i tapetseringstagen och imorgon när grabben vaknar så kommer han bli överraskad av den nya väggen i nya rummet! Dock blir den ej helt klar idag! Hoppas ni haft en bra måndag!

/ K

1 kommentar:

Sandra sa...

Ja kan de tänka på oss gravida ibland! Att du lyckades klättra in hade jag nog inte gjort..:P

Mysigt med vaggan men så söt! Får snabba på med madrassen bara ;) Undrar oxå över håret ingen halsbränna men hade jag inte med Elton häller och han hade ju maaaassa hår!

Var inne på förlossningen idag skriver inget i bloggen då mamma och pappa är på kreta och vill inte att mamma ska hjärtsnurp därför de inte är hemma …:)

Har så mkt sammandragningar/förvärkar så fungerar knappt! Fick kolla ctg och visade sig att jag inte inbillar mig sen gjorde de en undersökning och har börjat öppna mig ingen bebis på g nu men är på rätt väg iaf. Förstått de som att man kan vara öppen lite rätt länge med andra barnet… Lät som om de inte trodde de skulle dröja alltför länge.. Han får inte komma riktigt än Elton måste fylla år först och inte på samma dag tack:)

kramar!