fredag 6 juni 2014

Vecka 32 och släktpartaj

Fredagar = bytesdagar! Idag byter vi vecka till 32. Det är bara 8 veckor kvar nu och shit vad veckorna susar iväg. Magen börjar bli gigantisk nu men överlag så känner jag mig inte såå stor. Det blir ju så att jag jämför med hur det var när Milo låg i magen och runt denna veckan  med honom så började jag lägga på mig jättemycket vätska. Nu känner jag mig inte alls lika svullen mer än om fingrarna. Något positivt med svullna fingrar är väl att jag äntligen kan använda min förlovningsring som är på tok för stor i vanliga fall.. nu sitter den perfekt! 

Jag är även på jakt efter nya mammabyxor och tunikor. i Köpenhamn vet jag att Vero Moda har jättefina kläder för gravida men här hemma hittar jag nästan inga roliga alls. Tips mottages gärna!

Vi vaknade i ottan idag, jag och Milo. När Ica slog upp portarna stod vi och bankade på låset för att handla nybakta bullar :). Vi gjorde frukost till pappa F också sen lekte vi lite i trädgården innan vi begav oss till den där släktfesten. Vi möttes upp allesammans och bekantade oss med varandra en bra stund. Då rötterna till släkten är från Skanör så var det givet att partajet skulle vara här nere. Folk hade kommit från både Jämtland och Jönköping, Oslo och Göteborg för att delta denna dag. Vi var allt från kusiner, nästkusiner och  bryllingar som lunchade tillsammans nere i scoutlokalen vid hamnen. Exotisk tallrik med rostbiff, fläskfilé, kyckling, såser och frukter från världens alla hörn serverades och till efterrätt blev det jordgubbstårtor för glatta livet. Mycket tårta denna vecka.. men vad gör det? :)


Det togs gruppbilder på alla olika familjer och faktiskt så hade jag inte träffat vissa av kusinerna på över 10 år.. men så blir det om man är stor släkt och bor på olika ställen i landet! En trevlig tillställning blev det och jag tackar värdarna för ett fint arrangemang idag!






Hoppas ni alla har en skön nationaldag! Nu håller vi kväll!

/ K

Inga kommentarer: