måndag 16 juni 2014

Sommarfest!

Hej på er!

Denna måndagskväll spenderades nere på ängen vid Falsterbostranden tillsammans med Milos lilla förskola. Det var dags för sommaravlutning så picknickkorgen fullproppades med godsaker. Tom&Jerry-kex, pizzaslicar, dryck, vattenmelon och andra godsaker mumsade vi i oss i kvällssolen och det blev en riktigt mysig tillställning. De små kompisarna sprang och lekte på sandkullarna och busade för glatta livet. Det är så roligt att se att dessa små verkligen kommunicerar och är vänner på sin egna nivå och de tycker verkligen om varandra. Den regnbågsfärgade fallskärmen togs fram av fröknarna och när den tas fram blir jag alltid lite nostalgisk. Jag minns än idag hur man själv sprang från en sida av gräsmattan över till den andra för att hinna under innan den landade i marken. På ett underligt sätt var fallskärmen betydligt större förr.. som allt annat.. eller så var det jag som var mindre ;).

Vi överlämnade även sommarpresenterna till Milos förskolefröknar och det är lite sorgligt att byta såhär efter snart 2 år. Dessa fröknar har verkligen gjort allt för barnen och driver en fantastisk verksamhet varje dag. Stort tack till er för denna fina tid! Ni är och har varit och guld värda!







Milo blev även lite grattad i förskott idag. Han fick en tjusig Barbakrona med sitt namn och en trea på. Eftersom jag och Milo fyller år samma dag, den 24 juli, så vet jag hur det är. Enda sedan dagen jag började ettan så minns jag hur alla grattades på sin dag, bjöd på fika till kompisarna och fick en liten present av fröknarna i skolan. Vi sommarbarn.. ja, vi som fyllde år efter midsommar och fram till mitten av augusti fick radas upp på ett gåsaled och massgrattas framför tavlan.. - Vi gratulerar alla sommarbarn idag.. ja visst skall.. ja och så fortsättningen... sådär skoj. Men det har sina fördelar att fylla år på sommaren med. Oftast kan man ha kalas utomhus, äta tårta i solskenet, fira sin dag på stranden med ballonger och jordgubbar, bjuda hem folk på just den dag man fyller år då folk har semester och ja, som förälder hinna med och fixa allt utan stress.

Väl hemma från sommarfesten så tog det ca 2 minuter in i Barna i Bullerbyn så somnade lillkillen. Ute i loungen. Mysigt, vi har ju faktiskt semester!

Hoppas ni alla har en bra kväll!

/ K

Inga kommentarer: