onsdag 11 juni 2014

Prima kyckling, snigeljakt och inför morgondagens avslutning!

God kväll där ute!

Idag efter jobbet körde jag och hämtade Milo som var utklädd till pirat och hade krona med Barbapappa på. De hade haft avslutning på sitt sagotema om just Barbafamiljen och oj vad de verkade att ha haft skoj. De hade varit på skattjakt, grillat korv, fått små målade stenar och lyssnat på skolbarnen som kom och spelade trummor och sjöng. En nöjd gosse med andra ord. När vi kom hem så satt mormor i trädgården och väntade på oss. Vi fikade, lekte på lekplatsen och gick en sväng. 

Till middag blev det en av våra enkla favoriter. Jag fick receptet av min vän Julia och därför kallas den Julias Kyckling. Lätt som en plätt och gott som bara den. Man kokar upp pasta, steker kyckling, kryddar, fräser lite paprika, slänger i en burk Philadelphia med örter i stekpannan ( när kyllingen är klar ), pressar i vitlök och blandar alltsammans i en stor skål. Sen öser man i lite blandade grönsaker och vips så har man en enkel pasta/kycklingmiddag. Vi brukar ha lite Creme fraiche i kanten och ibland en sallad.












Det började regna som bara den men fortfarande var det 20 grader ute. Vi körde därför en runda till Gallerian för att titta lite kläder. När vi kom ut därifrån strålade solen och det blev åter en fin kväll. De där slemmiga rackarna hade krupit fram och snigelkungen själv skulle på jakt efter några stycken. Jag förstår inte hur han får syn på alla.. speciellt inte de som sitter högt uppe i träden. Igår när vi var ute på lekplatsen så ställde han och hans lilla tjejkompis sig och tittade upp mot en björk.. sedan sprang Milo fram till mig, tog mig i armen och sa: 
Mamma, vet du vad jag önskar mig när jag fyller år? 
Visst går det att räkna ut vad en 3-åring vill ha i present men när han förklarade att han gärna ville ha en stege så blev jag lite förvånad. 
- En stege? 
- Ja, så jag kan plocka ner sniglarna där uppe! :)







 Så har det blivit dags för min allra sista jobbedag. Imorgon, den 12 juni är dt skolavslutning för alla kids och sen är jag ledig fram till hösten 2015. Helt galet.. men vad skönt det skall bli! :) Halv 9 börjar vi imorgon med sånger och framträdande följt av fika i klassrummet. Jag har letat fram vad jag skall ha på mig och hoppas på fint väder över Höllviken.



 Dags att hålla kväll! Må väl!

/ K


Inga kommentarer: