onsdag 25 juni 2014

Bloggsvammel såhär på kvällningen..

Dagen startade med att Milo, pappa F och Milos lilla kompis med pappa åkte in och tittade på inspelningen av sommarlovsmorgon nere vid Västra hamnen. Vädret var strålande och picknickkorgen var packad. Själv passade jag på att ha en lugn morgon med mys ute i loungen. Och så blev det massvis med vattenmelon till frukost. Helt galen i melon.. är så sugen på det varje dag. Jordgubbarna har jag dock börjat tröttna lite på.. de är så sjukt sura och jag bara väntar på att våra egna skall bli lite mer färdiga. Igår var två små klara så de skördades. Jättegoda till skillnad från Icas. 

När killarna kom hem drog vi iväg till grillen för att käka lunch. Vi hade även tagit med strandsaker för vi tänkte sticka ner till beachen efterråt.. men så kom regnet! Alla dynor i trädgården blev plask våta men 15 minuter senare var det strålande sol igen, märkligt väder.

Dagarna går snabbt och kvällarna ännu snabbare. Denna kväll tog vi en promenad runt kvarteret och busade lite i den lilla skogen bortom backen. Milo älskar att kramas och varje dag kramar han om magen och säger : har du kommit uuuut än Toooobbe? Åter till det där med namn.. Tobbe tror jag nog inte att det blir men vi har nog bestämt oss för ett namn nu.. iallafall är det ett som ligger överst på listan som känns bra! Vi kommer inte bestämma oss helt förrän han är ute men som det känns nu finns där ett! Det är kort och passar väldigt bra ihop med Milo, tycker vi :)

Dagen i övrigt har bestått av utevistelse, lek i trädgården, lek på lekplats, handling och korvgrillning i ösregn med mögliga korvbröd. Köpte ett vanligt paket korvbröd och F tyckte de luktade lite skumt.. mycket riktigt var det så att nästan alla bröd hade gröna fläckar.. sådär trevligt när man dukat fram middag och är hungrig. Så det blev endast korv, senap, ketchup och rostad lök.. inte mycket för en gravid vrålhungrig mamma så ett gäng rostade jordgubbssyltmackor fick också slinka ner nu på kvällningen ;).






Jag funderar på hur mycket text som är lagom att ha i en blogg? Förr vet jag om att jag skrev betydligt längre.. som en smärrre roman vissa dagar men själv orkar jag inte läsa för långa bloggtexter. Jag läser oftast rubriken, tittar på bilderna och sedan skummar igenom texten. Fastnar jag så läser jag såklart grundligt. Som ni har märkt så skriver jag mest på kvällarna, då Milo somnat och jag har en stund över. Liksom när jag senast bloggade så undrar jag vem ni är som läser? Jag har ju ingen aning alls egentligen men enligt statistiken så är ni mellan 100 och 150 om dagen beroende på om jag länkar eller inte. Ju mer man länkar desto fler tittar ju in såklart. Dock känner jag inte för att länka alla mina inlägg.. ni som tittar in vet ju adressen hit och jag hoppas ni trivs här :).

Nu blev det mycket svammel! Jaja, hoppas er kväll och dag varit bra och att ni som gått på semester har fint väder! 

/ K


1 kommentar:

Annika sa...

Jaaaag läser och följer min fina vän <3 /kram Annika