torsdag 5 juni 2014

Kalas, samlingar och tandläkarskräck!

Dagen till ära var det lillkusinen Leon som skulle firas. Ett helt år har gått sedan han kom till världen och det var en glad liten gosse som slet upp sina paketer. Storasyrran hade bakat en fantastisk tårta och jag vet lätt vem jag skall anlita till kommande bröllopstårta! Regnet har småduggat hela dagen men fram mot hamburgaregrillningen sprack det upp och solen tittade fram. Givetvis blev de flesta kidsen badsugna men Milo nöjde sig med att skopa upp vatten i en skottkärra och titta på. Många fina leksaker fick stora killen och det var kul att träffa alla idag. 

På tal om kalas så sa Milo häromdagen att han ville ha ett riktigt piratkalas när han fyller år. Han fyller ju 3 år om 1,5 månad och i år hade vi tänkt ha ett litet barnkalas faktiskt. Med hans närmsta små vänner. Så ett piratkalas skall det bli. Lite utklädning, flaggor, piratkäk och en sväng till piratlekplatsen skall vi nog kunna styra upp :). Förra året var han galen i tåg och andra fordon och för ett halvår sedan var det bara Spiderman som gällde. Tänk vad snabbt man byter intresse när man är liten. Visst minns man själv när hela veckopengen gick åt till att köpa Spicegirlsbilder och Gud nåde om man fick dubletter. Det var autograferna man ville ha- för de var ju ÄKTA, haha, Yeah right! Och så samlade man på JOJO-s.. varje lördag var det JOJO-tävling på torget och man övade satan för att kunna göra Eiffeltornet eller " att gå ut och gå med hunden". Bokmärken, Backstreetboysbilder, POGG, klistermärken.. och så skulle man helt plötsligt börja spela basket! Ja, dessa intressen.. vi får väl se vad vi har att vänta i framtiden ;)

Här kommer lite bilder från dagen i Staffanstorp hemma hos storasyrran med familj!





Milo har redan somnat då han var supertrött efter dagens stohej. Själv är jag också rätt trött efter dagen.. har även varit hos tandläkaren och bemött min rädsla. Det här med tandläkaren, jag är livrädd för att gå dit och förr satte jag i system att alltid avboka besöket dagen innan. Efter tre avbokningar brukade jag ta mig i kragen och det var så skönt när det var över! Egentligen vet jag inte varför jag har en sådan tandläkarskräck? Jag tycker exempelvis inte det gör ont att borra fast jag aldrig tar bedövning. Men däremot spännaer jag mig fruktansvärt när jag sitter i stolen ifall det skulle göra ont att borra.. vilket det som sagt aldrig gör. 

Men nu är det över för denna gång och det skall dröja innan jag lutar mig tillbaka i den svarta skinnstolen med strålkastare i huvudet igen!

Adjökens!

/ K

Inga kommentarer: