tisdag 24 juni 2014

Som om man vore på en grekisk ö...

Som om man vore på en grekisk ö.. med kristallklart vatten.. alldeles turkost. Som om man satt och väntade på en grekisk sallad med en läcker klick tzatsiki vid kanten.. idag när jag spanade ut över havet drömde jag mig bort. Havet alltså.. havet är verkligen en plats där jag finner ro och njuter. Att bara titta ut över kustremsan så långt ögat når. Vår lilla utflykt blev inte längre än 5 minuters bilfärd genom byn bort till Falsterbostranden. Vi ansåg att Alesstenar blev lite väl mustigt med denna mage så Milo fick bestämma vart vi skulle istället.

- Ja vill till sandkullarna.. den stranden där vi var med Annicka och Alex igår mamma!
Vi ska ha med oss vattenmijoon åh TomoJaaajykex!

Allt som man har gjort tidigare..  i förra veckan eller för en månad sedan säger Milo igår till!

På beachen låg vi och solade oss ett tag och så fikade vi massvis. Jag hade gjort baguetter med oss och visst smakar det alltid bäst utomhus?! Vi byggde broar med tunnlar igenom och hällde vatten i en cirkel runt. På stranden hade vattnet stigit upp en bit och bildat en liten plaskesjö som var betydligt varmare än själva havet. Milo badade, hoppade, studsade och sprang genom den lilla sjön och tillslut vandrade han i havet. Dock bara till knäna för det var kaaallt!

När man parkerar bilen för att gå ner till stranden så passerar man en kyrka. Den kyrkan har en gång varit nergrävd under sandkullarna men grävdes sedan upp igen. Det är en vacker kyrka och i den är det tänkt att jag och Fredrik skall gifta oss en dag. Blir det inte i kyrkan så vill jag gärna gifta mig nere på stranden om vädret tillåter. Vid den lilla skogen som ligger precis intill stranden brukade jag och F åka när vi var yngre. Ibland bestämde vi oss för att strunta i den sista lektionen ( då jag gick i 9:an och han i 3:an ) för att istället, då det var fint väder åka och picknicka där. Så mysigt. Inte visste man då att man skulle bo här nere med barn och hus.





Dagens middag serverades hemma hos Fredriks syster m familj i Vellinge. Milo fick leka med sina kusiner en stund och så besökte vi en rolig lekplats. En trevlig kväll och nu är det dags att sätta igång en film. Det händer väldigt sällan att vi ser film men tanken att se en slår en ofta.. men så kommer något annat emellan och sen pallar man inte! Men idag skall vi hitta en bra!

Adjökens / K

Inga kommentarer: