söndag 22 juni 2014

En blandad dag med lekland och bärplock

Så kom solen fram till kvällningen och vi begav oss på promenix bort till farmor och farfar! De har en helt fantastiskt vacker trädgård med lummiga växter och en porlande näckrosdamm med guldsikar. Milo och farfar drog fram det lilla golfsetet och lirade lite medan jag satt och käkade glass i uterummet. Att ha nära till mor och farföräldrar är guld värt när man har kids. Smultronen börjar bli färdiga och vinbären likaså. En liten skål plockades och som grabben väntat på detta. Jag tror han frågat om vinbären är klara sedan januari och äntligen! Lycka i lillens ögon.

Då vädret var grått i morse bestämde vi oss för att åka och busa på Leos Lekland inne i stan. Jag tycker det är superbra och så kostar det endast en hundring. Rutchikanor, klättertrappor, bollhav, luftkuddeland, studsmattor, cyklar och massa annat finns där och snacka om att Milo var rastad efterråt. Själv kunde jag inte vara lika aktiv men pappa F skötte den biten prima, som vanligt :).






Ikväll har jag även målat klart vaggan som vi fick. Knopparna blev babyblå liksom kronan på insidan. Nu står den på tork och nästa steg är att fixa någon madrass. Får klura lite till på hur jag skall få den att passa i vaggan men det skall nog gå. Det blev en snabbloggning idag för nu väntas en film med min andra hälft.

Trevlig kväll kära läsare!

/ K

Inga kommentarer: