söndag 1 juni 2014

Magbild V 31 och en lugn söndag!

Denna vecka gick vi in i V 31. Helt galet att det redan är sista tredjedelen som man är i. Fram till v 12 var det, liksom med Milo ett konstant illamående men sedan försvann det bara sådär. Tiden därefter fram till ultraljudet gick ganska långsamt tyckte jag men efter v 18 då vi hade fått veta att det är en liten pojke som ligger där inne så pinnade veckorna på. Helt plötsligt så står man här med ca två månader kvar :). Det kändes härligt att gå in i juni månad idag. För mig innebär juni sommar och det är ju till sommaren lillkillen är beräknad.. så det känns skönt! Nu börjar det dock bli lite tungt. Hittills har jag kunnat röra mig fritt utan några problem men de senaste två veckorna har jag börjat få lite ont här och var. Några längre vandringssträckor blir det inte och jag passar på att vila så fort jag får tillfälle. Jag tror jag vaknar ca 5 gånger varje natt så helt utvilad är man ju inte om dagarna. Tempot har varit helt annorlunda denna graviditet med tanke på att jag har jobbat heltid, har hus att sköta och har lille Milobus som är aktiv från soluppgång till kväll. Så det är väl även därför tiden sprungit iväg. När jag väntade Milo så pluggade jag och hade skola två dagar i veckan, bodde i en hyres i stan och hade inte lika fullt upp. Lite skillnad. 

Jag måste verkligen säga att jag har världens finaste fästman. Det finns ingen som ställer upp som honom och han fixar och donar med allt. Jag är så tacksam att få vara med honom, min älskade Fredrik. 

Milo är väldigt intresserad av bebisen. Han undrar och frågar, vill klappa, pussa och prata med magen varje dag. Nu är det dock inte Totte som står på Milos priolista. Nu är det TOBBE! Det där med namn är som sagt inte det lättaste och vi har gått igenom lista efter lista i flera månader utan att hitta något vi fastnat för. Men nu har vi kommit på tre namn som är potentiella. Vi gillar kortare pojknamn men jag tror inte vi bestämmer oss helt förrän han är hos oss! Längtan blir större för varje dag som går och det skall bli så spännande att få se vem det är som ligger där inne och växer :)

För övrigt har det varit en väldigt lugn dag. Jordgubbar och lite halvplaskning i poolen som fortfarande är för KALL! Vi lekte även en stund på en lekplats här utanför knuten i förmiddags och Milo och hans vänner busade glatt i solen. När vi kom hem igen och ätit lunch så ville Milo sova.. vilket inte hör till vanligheterna. 5 minuter senare fick han feber och började frysa så det blev Alvedon och vila i skuggan resten av eftermiddagen. Vi får se hur han mår imorgon men troligtvis blir det VAB för någon av oss. 

Måndag imorgon, 8 arbetsdagar kvar! Hoppas ni haft en skön långledighet!

/ K

Inga kommentarer: