torsdag 12 juni 2014

Den blomstertid nu kommer..

Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor.. visst blir man lite nostalgisk.. när denna sommardänga sjungs i en aula av en massa sommarklädda barn och vuxna.. i juni månad.. när det är skolavslutning..

Idag var jag med om min allra första skolavslutning som lärare och det var så vackert. Alla var finklädda, glada och somriga. Vi sjöng tillsammans och fikade i klassrummet. Så många hejdåkramar som jag fick idag kan jag inte minnas att jag fått någongång tidigare.. och efter att föräldrar och barn själv kommit fram, gett en fina presenter, teckningar, brev och värmande ord så förstår man att man gjort ett riktigt bra jobb! Det har varit tufft många gånger och jag har känt mig helt lost vissa dagar. Men det har även varit mycket skratt och lärorika stunder. Detta var ju min första lärartjänst och alltså min första klass, så den glömmer jag nog inte i första taget!

Milo och jag åkte direkt och handlade glass efter dagis idag. Solen sken och så har vi myst i loungen i trädgården. Nu har vi sommarlov, ett riktigt långt sommarlov. Jag skall njuta av varenda sekund med min lille gosse. Ingenting är inplanerat denna sommar så vi tar dagen som den kommer. Ser fram emot lata stranddagar med vattenlek och bygge i sanden.. och så skall det införskaffas en stabil brasselstol för min del.. och ett parasoll.

Om en timmes tid kommer lite grillgäster så det är dags att förbereda maten så jag hinner inte skriva mer nu! Ha en härlig torsdagskväll.







På återseende / K

Inga kommentarer: